משאית
משאיתצילום: פלאש 90

תושבי יהודה ושומרון מכירים היטב את התופעה.

הם רוכשים מוצר כלשהו ברשת מסוימת אם בסניף של הרשת ואם דרך האינטרנט, ולאחר הרכישה מסתבר להם שהחברה מעניקה שירותי משלוח מעולים, אך לא אל מעבר לקו הירוק. מכאן העניינים הופכים מורכבים. החברה מבקשת כתובת חלופית או חברת הובלות חלופית שתגבה תוספת מחיר ושאר פתרונות שהופכים את תושבי יו"ש ללקוחות סוג ב' או ג'.

לאלירן שיליאן, תושב עינב שבצפון השומרון, נמאס מהמעמד הלא מכובד הזה שמנסות החברות להעניק לו וכשרכש מוצר מ'וואלה שופס' התעקש שכפי שהמוצר מגיע לכל נקודה בארץ הוא יגיע גם אליו, לביתו שבענב.

ביומן ערוץ 7 סיפר שיליאן על תלאותיו מול אנשי 'וואלה שופס'. הוא ציין שבהגדרות המשלוח נכתב באתר החברה כי היא מבצעת משלוחים לכל מקום בארץ כל עוד הוא אינו מוגבל ביטחונית, ומכיוון שהדרך לענב אינה בעייתית ביטחונית, אין כל מחסום או אזהרה של כוחות הביטחון מלעבור בה, וכלשונו "אפשר להגיע באופניים מנתניה ועד לעינב", הוא לא מצא סיבה שהמוצר לא יגיע עד אליו.

בדבריו מציין שיליאן כי החברה מתחייבת כי בתוך שלושה ימים יגיע המוצר אל הרוכש, אך לאחר שחלף התאריך המיועד הודיעה לו החברה שהיא מתנצלת אך אין שירות משלוחים לאזור. שיליאן השיב להם בקצרה "לא קביל. תמצאו דרך לשלוח אלי". המוקדנית שמעבר לקו ביקשה ממנו כתובת חלופית בתל אביב או בכל מקום אחר בארץ כדי שיוכלו לשלוח אליה את המוצר. שיליאן מצידו החליט שלא לוותר והודיע שכשם שניתן להעביר את המשלוח לאילת או לכל מקום אחר כך הוא דורש שהמוצר יגיע עד אליו, מרחק דקות ספורות של נסיעה מגוש דן.

בשלב זה ציינו המוקדנים כי קיים סעיף המגבלה הביטחונית, אך שיליאן הבהיר שאין מדובר בדרך בעייתית מבחינה ביטחונית  ואין כל מניעה להגיע עד אליו. בשלב זה נאמר לו שחברת השליחויות הבינלאומית שמעניקה שירות ל'וואלה שופס', חברת UPS' אינה מגיעה לאזור. שיליאן ביקש לדעת אם אכן החברה המדוברת מחרימה אותו ואיתו עוד למעלה משלוש מאות וחמישים אלף אזרחי מדינת ישראל, והודיע למוקדנים כי אם יש בעייה בחברת שליחויות מסוימת עליהם למצוא חברת שליחויות אחרת.

עד כה לא קיבל שיליאן את המוצר הנכסף, אך בניגוד לרבים אחרים, ובניגוד להתנהלותו שלו עצמו במקרים דומים בעבר, החליט שמן הראוי לפרסם את הדברים על מנת ליידע רוכשים אחרים ביהודה ושומרון ומחוצה להם.

 

בתגובה לדברים נמסר מחברת 'וואלה שופס':

וואלה! שופס, חרתה על דגלה את נושא שירות הלקוחות. האתר מפרסם את אמנת השירות המקיפה וההוגנת ביותר בישראל בתחומי הסחר האלקטרוני ובו ערבות לכספי הלקוח.  וואלה! שופס הינה פלטפורמת מכירה אשר מספקת שירות למאות ספקים שונים. לכל אחד מהם בנפרד מדיניות משלוח לתושבי יהודה ושומרון.  

סעיף 7.3 באמנת השירות מציין כי "באזורים המוגבלים לגישה מבחינה ביטחונית, וואלה! שופס ו/או הספקים יהיו רשאים להעמיד את המוצרים ללקוחות במקום סמוך מקובל, אשר יתואם עימם מראש:

וואלה! שופס עושה מאמצים לספק במועד מוצרים לאזורים המוגבלים לגישה מבחינה ביטחונית ואולם באזורים אלה כאמור ייתכן עיכוב של עד 14 יום במועד האספקה הקבוע בדף המכירה למוצר ועיכוב כאמור לא ייחשב כאיחור כלשהו באספקת המוצר".

וואלה! שופס אינה מוסמכת לחייב את ספקיה והחברות אשר מוכרות באתר להגיע לאזורים שונים ברחבי הארץ אך יחד עם זאת חברות רבות מספקות לישובים ביהודה ושומרון.

קהל הצרכנים באזור הינו קהל חשוב ביותר לוואלה! שופס והיא עושה כל שביכולתה על מנת לתת את השירות הטוב ביותר לקהל זה.