עובר לפוליטיקה?
עובר לפוליטיקה?צילום: רועי שפרניק

העיתונאי גיא מרוז השתתף אתמול (שני) בפאנל מיוחד בנושא "החברה בישראל עם אנשי התקשורת", שנערך במסגרת הכנס השנתי של פורום הסגנים המתקיים ב'מלון פלאזה' בירושלים.

במהלך הדיון נשאל מרוז לדעתו על המעבר החד, כדוגמת זה של יאיר לפיד, מעולם התקשורת לעיסוק בפוליטיקה. בתגובה ענה מרוז כי לדעתו אין במעבר שכזה כל פסול, וכי לטעמו לא נדרשת תקופת צינון ארוכה בין התפקידים. לא זו בלבד, אלא שמרוז הפתיע את הנוכחים כשהצהיר על כוונתו להצטרף בעתיד למערכת הפוליטית יחד עם בת זוגו- העיתונאית אורלי וילנאי, "אני ואורלי לא נסיים את דרכנו בטלוויזיה. מתישהו נעבור לזירה הפוליטית כדי להשפיע משם".

מרוז הוסיף ודיבר על התקשורת בעידן החדש, ועל חשיבות ניצולה לצורך שיפור השירות של גופים ציבוריים ברשויות המקומיות. לדבריו: "בעידן הסמארטפון, כל אדם הוא עיתונאי עם מצלמה. אני קורא לאזרחים לנצל זאת. אין ספק שהדבר ייצור נורמת שירות חדשה של גופים ציבוריים, כמו עיריות ומשרדי ממשלה. כשחשופים כל הזמן לביקורת ולתיעוד, מתנהלים אחרת"

בנוסף, מתח מרוז ביקורת קשה על היעדר יחס הולם לניצולי שואה ברשויות המקומיות, "עצוב שבשנת 2013 אין רשימה מסודרת של ניצולי שואה המתגוררים במדינת היהודים- מדינת ישראל. אי הכנת הרשימה הזאת מושפעת בעיקר משיקולי אגו של רשויות העוסקות בתחום הטיפול בניצולי השואה"

בתגובה לדברים אלו פנה יו"ר פורום הסגנים, אורי בוסקילה, לעשרות הסגנים וממלאי מקום ראשי הרשויות באולם בקריאה להכין רשימה של ניצולי שואה ברשויות המקומיות על מנת להקל את הטיפול והקשר איתם, "אני קורא לכל הרשויות לוודא כי בעירם תהיה רשימת ניצולי שואה המתגוררים ברשות המקומית, ולפעול על מנת שהרשימה תפורסם לכלל הציבור"

הפאנל בו השתתף גיא מרוז, הוא אחד מיני רבים שמתקיימים במסגרת ההשתלמות השנתית לפורום הסגנים שנערכת השנה בירושלים. הכנס, שאורכו שלושה ימים, מציע לסגנים וממלאי מקום ראשי הרשויות שלל פעילויות, הרצאות, פאנלים וסדנאות בנושא: "מנהיגות מוניציפאלית בחברה הישראלית". לוקחים בו חלק עשרות סגנים וממלאי מקום ראשי רשויות מרחבי הארץ, וכן שרים, חברי כנסת, ראשי ערים ואישי ציבור נוספים.

אורי בוסקילה, יו"ר פורום הסגנים אמר כי "במסגרת האירוע החשוב הזה, אנו מתכנסים יחדיו, סגנים וממלאי מקום ראשי רשויות מכלל המגזרים: חילונים, דתיים, חרדים, יהודים וערבים. לכולנו מטרה אחת: להיטיב עם התושב, שהוא הקליינט העיקרי שלנו. אין ספק כי פעילותם של הסגנים חיונית לצורך השגת מטרה זו"