יו"ר מפלגת מרצ, זהבה גלאון ויו"ר ועדת הכספים לשעבר, חה"כ משה גפני (יהדות התורה), קיימו מסיבת עיתונאים משותפת ובמהלכה הציגו תוכנית כלכלית חלופית לתוכנית הגזירות של שר האוצר יאיר לפיד.

לטענת השניים, התוכנית שהציגו תכניס לקופת המדינה 43 מיליארד ש"ח, מבלי לפגוע במעמד הביניים.

עיקרי התוכנית כפי שהוצגו במסיבת העיתונאים; טיפול בתופעת תכנוני המס, החזרת הבעלות על משאבי הטבע לידי הציבור והעלאת שיעור התמלוגים, שלדבריהם תכניס לקופה הציבורית 12 מיליארד ש"ח, עוד הציגו השניים צמצום ההטבות מכח חוק עידוד השקעות הון, גביית מס על 'הרווחים הכלואים' ועל רווחים שנעשה בהם שימוש בניגוד לקבוע בחוק, הקמת תוכנית דיור ממשלתית ומיסוי דירות ריקות.

"אנחנו מציעים תוכנית ש'מוצאת את הכסף' במקומות שאינם כיסיהם של מעמד הביניים ושל משקי הבית העניים", אמרה גלאון במסיבת העיתונאים. "התוכנית הכלכלית של לפיד היא תוכנית איומה, שפוגעת במעמד הביניים, ממסה באכזריות את העניים ומרסקת את שאריות מדינת הרווחה".

גלאון הבהירה כי שיתוף הפעולה עם ח"כ גפני הינו "מודל של קידום אג'נדות משותפות מבלי להתפשר על ערכי יסוד".

ח"כ גפני אמר במסיבת העיתונאים, "אנו מציגים את אחת האלטרנטיבות הראויות לטיפול בגירעון מבלי לפגוע בחלשים. ראוי שהציבור ידע שיש דרך אחרת ויאיר לפיד בחר במודע לפגוע במעמד הביניים ובשכבות החלשות. אנחנו דורשים מהממשלה לאמץ את התכנית הכלכלית חברתית שתמנע את המשך קריסתו של העובדים והחלשים בישראל".

גפני הוסיף כי "מעבר לעובדה שהתכנית שאנו מציגים תכניס לקופת המדינה עשרות מליארדי שקלים ולא מכיסם של אזרחי ישראל שמתקשים לסגור את החודש, מדובר בתיקון עיוותים כלכליים וחברתיים שעל הממשלה לבצע. במקום לפגוע ולחתוך, לקצץ ולגרום נזק לחלשים בחברה הישראלית, על הממשלה לחפש אלטרנטיבות והנה רק אחת מהם".