יעקב ליצמן
יעקב ליצמןדוברות משרד הבריאות

ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) מודאג. בעיניו, דיוני ועדת פרי וההצהרות המתלהמות של חברי יש עתיד והעומד בראשו רק משלהבים את יצר ההסתה ברחוב הישראלי נגד הציבור החרדי.

שינוי בעמדות הציבור החרדי כלפי צה"ל? תשכחו מזה.

"ההסתה מחמירה בכל שבוע. בכל פעם של יאיר לפיד אין תשובה כלכלית-תקציבית הוא עונה בתשובה חרדית. יגיע היום שבו חרדי לא יוכל ללכת ברמת-אביב, ושלא תגידו שלא הזהרנו", אמר בראיון ל'גלובס'.

לכשנשאל בדבר קמפיין החרד"קים, אמר ליצמן כי "אין צורך להתייחס למקרים קיצוניים. אני מציע שתבדקי מה קורה בשטח, כמה חרדים סובלים מהתנכלויות מצד חילונים בעקבות ההסתה הנוראית. יש הרבה מן הצביעות בכך שבחברה הסובלת מאלימות גואה ומרציחות, פתאום מנסים להצטדק ולהאשים אותנו באלימות. אם אתנסח בזהירות, אז שלא יטיפו לנו מוסר על אלימות. מה גם שלא שמעתי שגינו את האלימות המילולית של נציגי ציבור נגד החרדים. דוגמה לכך היא דברי לפיד בכנסת, שהשתלח בגסות בציבור שלם ואין פוצה פה".

בהמשך התייחס לדיוני וועדת פרי. "דיוני הוועדה מתנהלים במנותק מהמציאות. מבחינתנו, מסקנות הוועדה כלל לא רלבנטיות. אנחנו צופים בהן כסכנה גדולה בשל הרצון הניבט מהן לשנות את מה שהיה מקובל מבחינת מעמדם של בני הישיבות. לטעמי אין כל אפשרות לשנות זאת בהגדרה - בטח לא בחוק ובכפייה, בסנקציות כלכליות ואישיות. שיהיה ברור: כל מי שירצה ללמוד תורה, ימשיך ללמוד.

"לא יעלה על הדעת שאדם ירצה ללמוד תורה בישראל ולא יאפשרו לו", מדגיש ליצמן, "זה הכלל המנחה אותנו וככל שיכריחו אותנו לעשות בכוח - כך יצליחו פחות. בוועדת פרי חושבים שהם ייקבעו שיש רק 1,800 עילויים? שטויות והבלים".