בודקים שימוש בטלפונים חכמים. גוגל
בודקים שימוש בטלפונים חכמים. גוגלתמונת מסך, גוגל

57% מהישראלים הם בעלי טלפון חכם. כך עולה מסקר Our Nobile Planet שנערך מזה השנה השלישית. הסקר נערך עבור גוגל בשיתוף עם Ipsos MediaCT. הוא בודק את השימוש בטלפונים חכמים במדינות רבות בעולם ברבעון הראשון של כל שנה. בישראל מדובר בקפיצה גדולה מאוד לעומת שנה שעברה. ב-2012 עמד אחוז החדירה על 35% בלבד, והיא הייתה הרחק מאחורי מדינות אירופה וארצות הברית. כיום היא אחת המובילות בעולם בחדירת הטלפונים החכמים לשימוש היום יומי. בריטניה עם 62% מעליה, וגם סעודיה עם 60%.

השימוש בטלפון החכם עלה באופן מוחלט בכל היבט של חיינו. אנשים משתמשים בו הרבה יותר, ובהרבה יותר מקומות. למעשה, מהסקר עולה שהישראלים לא ממש מנומסים בכל מה שקשור לשימוש בטלפון: הם לא מהססים לשלוף אותו בכל מקום ולענות לשיחה נכנסת או ליזום שיחה. אפילו לא בעת המתנה לרופא שיניים או בזמן ארוחה במסעדה. 72% מבעלי הטלפונים מדברים תוך כדי הליכה, 55% ידברו במסעדה (לעומת 31% בלבד ב-2012), 54% בבית קפה (לעומת 32% בשנה שעברה), ו-46% תוך כד נסיעה בתחבורה ציבורית כשכולם מסביב צריכים להאזין לשיחה.

מבחינת השימוש בטלפון לצורך חיפוש, צפייה בסרטונים מקוונים, שימוש ברשתות חברתיות וגלישה באינטרנט מובילה ישראל מול כל המדינות הגדולות באירופה, כולל בריטניה, צרפת, גרמניה וספרד, ואפילו ארצות הברית. עם זאת, למרות ש-64% משתמשים במכשיר לצורך השוואת מחירים במהלך קניות, רק 31% משתמשים בו לצרוך ביצוע קניות מקוונות, הרבה פחות מהבריטים עם 39% והאמריקאים עם 46%.

המשתמשים הישראלים גם מרבים לבדוק יישומים. בממוצע בכל טלפון חכם בארץ מותקנים 32 יישומים, כמו בצרפת, ואחד פחות מאשר בארצות הברית. אבל כמעט כולם חינמיים. משתמש ישראלי לא אוהב לשלם. הוא רוכש בממוצע רק כ-3.2 יישומים, וזאת לעומת כ-7.5 בארצות הברית וכ-8.4 בבריטניה.

לחצו כאן לעוד פרטים