מבנה קבע לישיבת שיח יצחק

באתר הקרוואנים שבשכונת גבעת הדגן, השכונה הצפונית של אפרת, נערך לאחרונה טקס הנחת אבן הפינה למבנה הקבע של ישיבת "שיח יצחק" השוכנת במקום מאז שנת 1999.

בטקס השתתפו מאות אנשים מתושבי אפרת והסביבה ובתוכם: ראש המועצה המקומית אפרת - עודד רביבי, ח"כ שולי מועלם-רפאלי מהבית היהודי, מנכ"ל מועצת יש"ע - רון שכנר, מייסד העיר אפרת וראש המועצה הראשון המשמש גם כיו"ר הישיבה - משה מושקוביץ (מושקו), סגן מנהל מחוז ירושלים במשרד השיכון והבינוי - אמנון ווהב, ראש מועצת אפרת לשעבר ומנכ"ל מוסדות אור תורה סטון אשר גם הביא את דברי ברכתו של רב העיר אפרת הרב שלמה ריסקין אשר פעל למען מעבר הישיבה מירושלים לאפרת, וראש הישיבה - הרב יאיר דרייפוס.

רביבי אמר כי "זהו יום מרגש ומלא סיפוק כאשר אנו רואים את הדרך הארוכה שנעשתה מגבעת טרשים רק בזכות העקשנות, החזון והחלוציות של הישיבה והתושבים זכינו להגיע לרגע הזה של תחילת בנין הקבע לישיבה".

"רק מי שיש לו חלום, חזון, תכנית, תחושת שליחות ונכונות להקרבה יכול להגיע אל הרגע הזה".

ח"כ שולי מועלם רפאלי שיתפה את אנשי הישיבה והמשפחות בניסיונה האישי ואמרה שככל שהקשיים גדולים וארוכים יותר כך הצמיחה מתוכם גדולה ועצומה ובזכותם ראיית הטוב הולכת ומתעצמת. ח"כ מועלם גם ניצלה את ההזדמנות ובירכה את ראש הישיבה הרב יאיר דרייפוס לרגל צאת סיפרו החדש "נגיעות בשפת הלב" אשר מייצג נאמנה את דרכה החינוכית ופורצת הדרך של ישיבת "שיח יצחק".

משה מושקוביץ אמר "המדרש אומר 'וירשתם אותה וישבתם בה - במה ירשתם? - בישיבה'. בגוש עציון חידשנו דרך מקורית להקמת ישובים ע"י הקמת ישיבה והתפתחות של שכונה סביבה וכך אנו עושים היום בהקמת ישיבת שיח יצחק בגבעת הדגן שבמהרה תהפוך גם לשכונה פורחת".

אחרון המברכים היה ראש הישיבה הרב יאיר דרייפוס שאמר "היום אנחנו מתחילים לבנות את מבנה הקבע של ישיבת 'שיח יצחק' אשר ראשית כל תהיה בית אלוקים ללימוד ולחידוש התורה אך יחודה יהיה בהיותה משכן האדם והיכל לרוח האנושית."

בטקס נכחו גם בני משפחתו של הרב ד"ר יצחק ברויאר זצ"ל, מחשובי רבני גרמניה במאה האחרונה, אשר שמו מונצח בשמה של הישיבה.

במהלך הטקס העניק מנכ"ל הישיבה דובי שפלר זרי פרחים כהוקרה לארבע מנשות אפרת, בראשותה של נדיה מטר אשר אף נשאה דברים בטקס, על המאבק הארוך שניהלו בשנת 1995 שסייע בסופו של דבר להתיישבות הישיבה במקום.

כמו כן הוענק זר לאלמנתו של ראש הישיבה הרב שג"ר זצ"ל אשר היה שותף להקמתה ולביסוסה ביחד עם הרב דרייפוס.