אבטחה אמריקאית לכוח האו"ם? תיעוד

לא ברור אם מדובר בתופעה או באירוע חד פעמי או אולי ראשיתה של תופעה, אולם לידי ערוץ 7 הגיע תיעוד של כוח מאבטחים אמריקאיים המאבטחים רכב של האו"ם שהגיע לכפר פלשתיני.

היה זה לפני ימים אחדים סמוך לכפר וואלג'ה שליד הר גילה. קצין בכיר במיל' הגיע למקום וזיהה סמוך לכניסה להר גילה שני רכבי שטח שחורים מפוארים, ממוגני ירי, המלווים רכב של כוח או"ם.

המראה שהיה יוצא דופן בעיניו משך את תשומת ליבו. "אני לא מכיר מציאות של אבטחה אמריקאית לכוח או"ם ביהודה ושומרון", הוא מספר. הוא ירד מרכבו והחל מצלם את כלי הרכב כשאחד המאבטחים ניגש אליו ומנסה לפתוח איתו בשיחה.

במענה ניסה הקצין המדובר לברר גם הוא מי הוא המאבטח, בשם מי הגיע ולאיזו מטרה. כפי שניתן לראות בסרטון המצורף מענה ברור הוא לא קיבל, אם כי המאבטח מיהר להיכנס לרכב ובאדיבות סגר את הדלת ונסע כמו גם כלי הרכב האחרים.

לדברי הקצין המתעד המאבטח היה חמוש אך ניסה להסתיר את האקדח התחוב בחגורתו. עוד הוא מציין כי מבעד לחלונות כלי הרכב של האו"ם ניתן היה לזהות אישה ערבייה. כמו כן יצוין כי במהלך שיחתו הקצרה עם המאבטח הוסבר לו שהכוח הגיע כדי ללוות את רכב האו"ם שהגיע לפגישה. "הגענו כדי לאפשר להם לקיים את המפגש בלי שאיש יפריע להם", נאמר לו.

בעקבות האירוע שתיעודו מובא כאן תוהה האיש אם את מאבטחי מדינת ישראל יחליפו מעתה מאבטחים אמריקאיים, ובאיזו סמכות הם נעים חמושים בכבישי ישראל, ואלו רק חלק מהשאלות העולות מהאירוע.