הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמןאולפני אתרוג

בראיון מיוחד לערוץ 7 מביע ראש ישיבות בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן זעזוע עמוק מדבריו במוצאי שבת של הרב עובדיה יוסף כלפי הרב דוד סתיו.

הרב דרוקמן נשאל כיצד נכון להגיב כאשר ציבור הציונות הדתית אינו רוצה לפגוע בכבודו של הרב עובדיה יוסף אך מאידך חש חובה שלא לאפשר פגיעה בתלמיד חכם אחר, הלא הוא הרב דוד סתיו. לדברי הרב דרוקמן דברי הרב עובדיה יוסף קשים להבנה שהרי "צריך לכבד תלמיד חכם, צריך לכבד כל אדם, קל וחומר תלמיד חכם וקל וחומר בן בנו של קל וחומר תלמיד חכם גדול ביותר".

על דבריו של הרב עובדיה אומר הרב דרוקמן כי "אלה דברים מזעזעים וכואבים ביותר ומקוממים. קשה לי אפילו לחזור על הדברים. איך אפשר כך לומר על אדם בישראל, גם אם אינו רב? אין לזה כל לא קשר מי מתאים להיות רב ראשי ומי לא. לדבר ככה על אדם בישראל? לדבר כך על רב בישראל? לדבר כך על תלמיד חכם בישראל?".

מוסיף הרב דרוקמן וקובע כי "מילים מהסוג שנאמרו במוצאי שבת, הגאון הרב עובדיה יוסף העיד שמעולם לא פגש אותו מעולם ולא הכיר אותו. כך דנים אדם? האם אין אלו דיני נפשות? זו דרכו של דיין? לדון מבלי לראות אותו, לשמוע אותו? בצורה כזו? זה נשגב מבינתי".

"כולי מתקומם נגד הדברים האלה", ממשיך הרב דרוקמן ואומר: "כואב לי מאוד שכנראה אותם שמסובבים סביב הגאון הרב עובדיה יוסף שליט"א הסיתו אותו, וכתוצאה מכך הוא אמר דברים כאלה ועל ידי כך הוא מתבזה. כואב ליבי שהוא מתבזה. המקורבים אליו צריכים היו לחוס על כבודו אבל הם אינם חסים על כבודו שהביאו אותו להגיד דברים מסוג זה והביאו לביזויו. ליבי דואב על כך. אני יודע מי זה הגאון הרב עובדיה יוסף בעם ישראל. חבל שהגענו עד כאן".

הרב דרוקמן התייחס גם לאמירתו של הרב עובדיה יוסף ולפיה הוא אמנם לא פגש את הרב סתיו אך רבנים בציונות הדתית הגיעו אליו והזהירו אותו מהרב סתיו כמסוכן ליהדות. "אני לא סבור שכך היה. בוודאי שרבני הציונות הדתית מאוחדים בזעזוע על הדברים האלה, בהתקוממות נגדם ובדחייתם מכל וכל. קודם כל, אני לא חושב שיכולים לדון על סמך מה שפלוני אומר או אלמוני אומר. איך אפשר לדון ככה? יחד עם זה אני לא מאמין שאיש מרבני הציונות הדתית דיבר באופן ישיר עם הרב עובדיה יוסף. מי יכול להיכנס אליו? אולי המקורבים סיפרו לו כך והטעו אותו. הרי גם אם יש מחלוקת לגבי המועמדים אבל אין חולק על ההתקוממות על דברים שכאלה הס מלומר אותם על כל אדם בישראל, קל וחומר על רב ותלמיד חכם".

באשר לאופן בו נכון על בני הציונות הדתית לנהוג בשעת מחלוקת שכזו אומר הרב דרוקמן שיש להזדעזע ולהתקומם נגד הדברים החמורים, אך לזכור שאין בהם דבר הלכה ואין בהם קשר לפסק הלכה. "כך לא פוסקים הלכה. על דברים חמורים מאוד יש מקום רק להזדעזע ולהתקומם ולדחות אותם".