ח"כ יוני שטבון
ח"כ יוני שטבוןצילום: פלאש 90

ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי) ניצל את זמן הנאום המוקצב לו במסגרת הדיון בקריאה ראשונה על חוק התקציב וחוק ההסדרים על מנת לתקוף באופן חריף את ההסדר המתגבש בתחום לימודי הליבה.

בראשית הדברים תקף שטבון את מה שהגדיר כ"אבדן דרך" הפושה, לדבריו, במערכת החינוך בישראל ואמר כי "מורים מפחדים לדבר על ציונות, מורשת ישראל ואהבת המולדת, זה לא אופנתי".

לטענתו, מתקיים שיח אגרסיבי בשאלת לימודי הליבה ו- "הנוסחה פשוטה, מי שלא לומד אנגלית, פיזיקה ומתמטיקה לא יתוגמל, כי הוא לא לומד ערכי ליבה. האם אלה לימודי הליבה של עם ישראל?", שאל שטבון וענה, כי "ערכי היהדות ותורת ישראל הם לימודי הליבה, הלב של עם ישראל, אחרת למה אנחנו פה ולא באוגנדה".

ח"כ שטבון טען, כי "מדינה שמתנערת מהמקורות שלה מאבדת את עצמה לדעת", והוסיף כי "עם אמירות כאלה  בחוק התקציב אנו צועדים במדרון חלקלק לכיוון מדינת כל אזרחיה".

"צריך להגיד את האמת ולשים את הדברים על השולחן. בעולם בו מדברים על הארכת גיל הפרישה, המדינה היהודית עלולה לצאת לפנסיה כבר בגיל 65", הזהיר שטבון.

בסיכום דבריו הבהיר כי התקציב יאושר הערב, "אבל כל מי שלב יהודי פועם בקרבו חייב להיאבק בוועדות השונות על הלב היהודי בתקציב המדינה".