
שר התחבורה ישראל כץ נאם היום (חמישי) במסגרת ועידת ישראל לתחבורה, והבהיר את יעדי המשרד לשנים הקרובות על פי ראות עיניו.
יעד ראשון אותו הציב כ"ץ הוא הגברת התחרות, תוך שהוא מציין כי "אף אחד לא אוהב תחרות אם הוא בצד המרויח". כץ הדגיש, כי "אני רוצה לצבוע את ענף התחבורה בצבע של תחרות. לא מחיקון ולא אנטי מחיקון".
השר התייחס בדבריו לאישור חוק שירותי רכב בקריאה הראשונה, לתחרות בנמלים, למעבר לתחליפי נפט, ולצורך החשוב בפיתוח הון אנושי משכיל שיידע לתפעל את כל המערכות החדשות.
כץ ציין, כי "האבות המייסדים של מדינת ישראל עשו כאן עבודה מצויינת בתחומים רבים – חקלאות, מדע, בטחון, בניה, אבל הזניחו את ענף התחבורה, ואנחנו כיום בפיגור רב לעומת העולם, בעיקר בתחבורה ציבורית. הסיבה היתה היעדר מודעות. אני רואה שבכל התחומים הללו אנחנו מתקדמים וצומחים, ובתחבורה לא. כשאני רואה באיזה מאמץ ובאילו השקעות יחסיות צריך להיאבק כדי למנוע קיצוצים, וכשאני מגיע לגוש דן ורואה היעדר רכבת תחתית, רכבת קלה, היעדר נתיבי תחבורה ציבורית, היעדר טכנולוגיות, היעדר גישה טובה לירושלים הבירה – אני מגיע לאותה מסקנה, שהסיבה היא חוסר מודעות. המלאכה שלנו קשה אך חיונית".
ועידת התחבורה, הכינוס השנתי הגדול של ראשי ענף התחבורה בישראל מתקיים זו השנה החמישית בכפר המכביה ביוזמת "מורג יועצים", המתמחה בפיתוח ארגוני וטכנולוגי לציי רכב ועומדת מאחורי פעילותם של ארגוני תחבורה רבים בישראל.
כץ ציין כמה מההישגים של המשרד בקידום פרוייקטים, "הוצאנו לדרך את הקו האדום של הרכבת הקלה, זה יידחף. ברור שזה לא קל. עשינו רפורמה באוטובוסים בגוש דן. יש שיפור משמעותי, יש סקר שיתן לנו אינדיקציות סופיות ואם צריך ניאבק ונעשה. מטמיעים טכנולוגיות חדשות, שלטים אלקטרונים, עליה משתי הדלתות".
כץ התייחס בדבריו גם לנושא הרכב ההיברידי והרכב החשמלי, "בטר פלייס כחברה פרטית לקחה אתגר גדול לקדם פיתוח מיוחד בתחום רכב חשמלי. זה לא הצליח. מלבד שימור הידע, כממשלה אנחנו נעשה הכול כדי שמי שרכש, דבר שהוכר כתקין ומוכר ע"י הממשלה והרגולציה – יש לעשות הכול כדי שמי שרכש יהיו לו פתרוננות בכל הקשור לתחזוקה, טיפול וכד'. בקשתי לעשות כל מאמץ להסדיר הדברים".
