גלעד שליט.
גלעד שליט.פלאש 90
ארגון "בני ברית קנדה" באמצעות שופרו הרשמי העיתון "ג'ואיש טריביון", פותח חזית נוספת במאבק שהוא מנהל נגד הארגונים היהודיים הגדולים בקנדה. על כך מדווח אתר שלום טורונטו.

לאחר שקרא תיגר בשבועות האחרונים על השדולה היהודית (CIJA) בטענה, שאין היא מייצגת את כלל הזרמים בקהילה ונוקטת מדיניות "שמאלנית, ו"מתירנית" במסריה, מכוון עתה הארגון את חיציו אל הקרן הקיימת (JNF Canada) שהזמינה את גלעד שליט כאורח כבוד בביקור צפוי בקנדה במהלך חודש ספטמבר הקרוב (16-28 בספטמבר), ואשר יכלול את טורונטו, מונטריאול, קלגרי וונקובר.

כתבת העיתון מישראל, עטרה בק, מציינת כי על פי תחקיר צה"ל על הפיגוע במהלכו נחטף גלעד שליט ביולי 2006, שליט הפגין רמת חיילות נמוכה, לא הקשיב להנחיות מפקדיו, לא היה מודע להימצאות כוחות תגבור קרובים, לא ניסה להגן על שני חבריו לטנק חנן ברק ופאבל סלוצקר שנהרגו בפיגוע, הפקיר את הנשק ולא נלחם.

עוד צוין, כי בקהילה היהודית נשמעים קולות המטילים ספק בהגיון להזמין את שליט כאורח כבוד, מחשש שהופעתו במסגרת אירוע של ארגון יהודי קנדי תשדר מסר של חולשה, וזאת בניגוד לנוהג שהיה בעבר ולפיו הוזמנו לאירועים רשמיים חיילים וקצינים שביצעו מעשי גבורה בשירותם הצבאי.

באותו גיליון מפרסם ג'ואיש טריביון מאמר למערכת, החתום בידי הארי סמית' ממונטריאול, והטוען, כי הבאתו של גלעד שליט כ"אורח כבוש" הוא "כבוד מפוקפק" ו"רעיון טפשי", שכן שליט "הפך לסמל של ניצחון עבור הפלסטינים".

בנימה צינית מציע הכותב להקדיש מקום של כבוד בשורות הראשונות עבור פלסטינים המתגוררים בקנדה, ואשר עשויים למצוא בהופעתו של שליט מקור לגאווה.

סמית' מדגיש, כי שליט אינו גיבור ואין בפיו כל בשורה לציבור אותו יפגוש בקנדה. לדבריו, צריך להניח לשליט לחיות את חייו בשלווה בישראל או בצרפת ולצלול בתהום הנשייה כדי שעברו המבזה יישכח.