משפט
משפטפלאש 90

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בי-ם, יעקב צבן, הרשיע הבוקר (שני) על פי הודאתו את חיים פרלשטיין בתקיפת עורך העיתון "הפלס", הרב נתן גרוסמן.

פרלשטיין הורשע בעבירה של תקיפה בנסיבות מחמירות במסגרת הסדר טיעון שנחתם בין פרלשטיין ובין הפרקליטות.

על פי ההסדר הפרקליטות תבקש להטיל על פרלשטיין עונש של עשרה חודשי מאסר בפועל ואילו הסנגור יבקש מבית המשפט להסתפק בעונש של עבודות שירות.

השופט צבן הורה על עריכת תסקיר של שירות המבחן בעניינו של פרלשטיין, זאת לקראת הדיון בגזר הדין אשר יערך על פי קביעת השופט ב-9 לספטמבר.

נזכיר כי הרב גרוסמן שימש כעורך העיתון "יתד נאמן" במשך כ- 25 שנה עד שפוטר לפני כשנה במסגרת מהפך שעבר העיתון והשתלטות תומכי הרב שטיינמן על הנהלתו.

כחודש לאחר פיטוריו, ייסד גרוסמן עם אנשים נוספים עיתון חדש ומתחרה בשם "הפלס", ומונה לעורך הראשי של העיתון. כתוצאה מכך, נוצר סכסוך מתמשך בין פלגים שונים בציבור הליטאי, המזוהים עם העיתונים המתחרים.

על פי כתב האישום, לאחר ייסוד עיתון "הפלס" ולפני ה- 21.12.12, קשרו פרלשטיין ואדם נוסף קשר לחבול בגרוסמן. לצורך כך, הצטיידו בכובע גרב ובפנס והתקשרו לביתו של גרוסמן על מנת לוודא את שעת חזרתו הביתה.

ב- 21.12.12 נכנס גרוסמן לחדר המדרגות שבביתו בירושלים. פרלשטיין שהמתין במקום פנה למתלונן ושאל היכן מתגוררת משפחת פשקר. לאחר שגרוסמן ענה לפרלשטיין כי משפחה זו אינה מתגוררת בבניין ופנה לכיוון המעלית, קרא פרלשטיין לאדם הנוסף שהמתין במקום והיה רעול פנים.

כאשר גרוסמן ראה את רעול הפנים, הוא ניסה לברוח, אך פרלשטיין והאדם הנוסף החלו לתקוף אותו ולהכותו בראשו בחפץ שזהותו אינה ידועה. גרוסמן, שהחל לדמם מראשו, ניסה להגן על ראשו בידו השמאלית, אך השניים המשיכו להכותו. גרוסמן ניסה לצעוק לעזרה ולברוח למעלית, אך מעד והשניים המשיכו להכותו.

ברגע זה, שמע שכנו של גרוסמן גניחות מחוץ לביתו. השכן שיצא מביתו והבחין במתרחש, התקרב אל פרלשטיין ואל רעול הפנים ואחז בהם. השניים דחפו אותו והחלו לברוח מהמקום.

בסיום כתב האישום נקבע, כי כתוצאה ממעשי השניים נגרמו לגרוסמן חתכים בראשו ושבר באצבע כף ידו השמאלית.