עם פתיחת החופש הגדול ולקראת תקופת בין הזמנים, מזכירים ברבנות הראשית לישראל להקפיד על אכילה במקומות כשרים ומעלים מספר הצעות על מנת לוודא שאכן המקום מתנהל בצורה טובה מבחינת הכשרות.

בין הצעות הרבנות נכתב כי "בהגיעכם לבית עסק המוצג ככשר יש לדרוש לראות תעודת הכשר מקורית. אין להסתמך בשום אופן על תעודות הכשר מצולמות. יש לוודא כי שם הרבנות המקומית המופיע על גבי תעודת ההכשר שייך לאזור בו אתם נמצאים".

בהודעת מחלקת הכשרות הודגש כי יש לוודא כי על תעודת ההכשר מופיע תאריך המעיד כי היא בתוקף ולוודא כי שם בית העסק וכתובתו, כפי המופיע בתעודת ההכשר, אכן מתאים לנתונים בשטח ולא שייכים לעסק אחר.

עוד ממליצים ברבנות להתעניין היכן המשגיח, "אם איננו, ניתן להשיגו טלפונית במספר המופיע על תעודת הכשרות, או לבקש מבעל

העסק את מס' הנייד שלו ע"מ להחליף עמו מספר מילים ולהתרשם ממצב הכשרות במקום".

מחלקת הכשרות מזכירה כי על פי החוק לכל מקום חייבת להיות תעודת כשרות של הרבנות המקומית, גם אם יש תעודה של גוף כשרות אחר.

לנופשים בצימרים וחדרי אירוח השונים ממליצים ברבנות לבדוק ולוודא מעבר לנושא הכשרותי: האם במקום קיימים הסדרים לעניין

שמירת השבת כגון קיומו של עירוב תקין, השגחה בשבת, עין אלקטרונית בפתיחת וסגירה של דלתות, הפעלת מזגן באופן אוטומטי ע"י פתיחת דלת או חלון, עין אלקטרונית בשירותים, ברזי מים אלקטרוניים, מעלית שבת המאושרת ע"י גוף או מכון ידוע וכד', "חשוב לדעת כי קיימים צימרים ללא השגחת רבנות המציעים ארוחות כשרות לנופשים. ייתכן שחלק מהם מבשלים את המאכלים בכליהם ובמטבחם הפרטי וחלקם מזמינים מנות סגורות מחברות קייטרינג מושגחות. מומלץ לבדוק נושא זה טרם הזמנת מקום".

"במידה וראיתם ליקוי כשרות בבית עסק מושגח העשוי להכשיל את הציבור, יש לדווח למחלקת הכשרות של אותה עיר כפי הנתונים המופיעים ע"ג תעודת ההכשר. במקרה של חשד להונאה בכשרות ניתן לפנות למוקד היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות".

להודעה המלאה לחצו כאן