דני דנון
דני דנוןישי קרוב

בשיחה שהתקיימה הערב (שלישי) בין סגן שר הביטחון, דני דנון, ובין הכומר, גבריאל נדאף, הביע דנון את תמיכתו בכומר ושיבח אותו על פעילותו לעידוד הגיוס, "האמבוש הציבורי צריך להיות כנגד זועבי וחבריה ולא כנגדך ומשפחתך".

במשרד מבהירים כי בעקבות העלייה לכותרות של סוגיית גיוסם של בני העדה הנוצרית לצה"ל ובעקבות השימוע שקיים הפטריארך לכומר גבריאל נדאף, לאחר לחצים כבדים שהופעלו עליו מכיוונם של מספר ח"כ ערבים, יקיים בקרוב משרד הביטחון מספר מהלכים "לעידוד הגיוס בקרב בני העדה הנוצרית וילחם במסיתים".

בכוונתו של סגן השר לייצר תוכנית לשנים הקרובות שתפעל בקרב בני נוער בעדה הנוצרית אשר תעמיק את הפעילות ותדגיש את החשיבות של הגיוס לצה"ל מתוקף היותם חלק מהחברה הישראלית.  

בשיחה עם הכומר אמר דנון: "עוברת עלייך ועל משפחתך תקופה לא קלה, אשר אין לה צדק. אסור שעוד רבים כמוך יפחדו מלומר את דבריהם ויקדמו חברה אחרת מעוטת שסעים".

על פי נתונים במשרד הביטחון כ-50 בני העדה הנוצרית התגייסו לצה"ל בשנה האחרונה והצטרפו למאות קצינים, נגדים וחיילים גברים ונשים המשרתים בתפקידי לחימה ותומכי לחימה. על פי הערכה במשרד הביטחון ישנה מגמה ורצון של בני הנוער בני העדה הנוצרית להשתלב בכוחות הביטחון.