חגי לובר
חגי לוברצילום: ניסים לב

ביקורת רבה מוטחת בימים אלה כנגד תיאטרון החאן, שמציג בימים אלה את ההצגה 'קוראים לי רייצ'ל' המציגה כתב אישום חריף נגד צה"ל ומדיניות הכיבוש, בעיריית ירושלים אף נשמעו קולות שקוראות לעצור את התקציבים לתיאטרון.

מנהל התיאטרון ובית הספר למשחק 'אספקלריא', חגי לובר, אומר לערוץ 7 כי הוא אינו בעד סתימת פיות, אך לדבריו יש מקום לעודד תיאטראות שמביאות רוח ציונית יותר, "אם הם רוצים לעלות את ההצגה הזאת שיערב להם, אני לא אלך לראות אותה, אני מקווה שלפחות יש שם רמה טובה של משחק, לא כמו שקורה בהרבה הצגות של השמאל".

לדבריו, אין זו הפעם הראשונה שתיאטרון בישראל מציג הצגות אנטי ישראליות, "הקאמרי הציג מחבל שחוסל על ידי צה"ל, זה כל הזמן קורה אצלנו, באופן כללי אני נגד סתימת פיות אבל  אני חושב שצריך שיהיה גבול מסוים".

"אני בהחלט חושב שמשרד התרבות צריך לחזק תיאטראות עם אג'נדה ציונית יותר כמו שהם מעודדים תיאטראות בפריפריה, או אפילו מעודדים יצירה ערבית, מה יש שיעודדו גם יצירה ציונית חיובית".

לדבריו, בימים אלה מעלה תיאטרון אספקרליא הצגה ציונית שכתב אפריים קישון והוא משוכנע שתזכה להצלחה גדולה יותר מההצגה בחאן, "את ההצגה שעיר לעזאזאל, כתב אפריים קישון. מה שאני יכול לספר שאחד השחקנים מתל אביב, אמר לי שהוא לא מופיע בקרית ארבע, אז אמרתי לו שהוא לא יכול לשחק אצלנו. אצלנו אין מקום לשחקנים שמחרימים מישהו".

דוברות תיאטרון החאן מסרה לתגובה, כי ההצגה קוראים לי רייצל, מוצגת על ידי הזירה הבן תחומית, תיאטרון ציבורי ששכר את אחד האולמות, והנהלת תיאטרון החאן אינה אחראית על תכנים של תיאטרון אחר.