הנשיא פרס עם שובל
הנשיא פרס עם שובליוסף אבי יאיר אנגל

נשיא המדינה שמעון פרס נפגש היום (חמישי) בשולי כנס "המבוגר החדש" עם מירה שובל - ניצולת שואה בת 100 אשר ביקשה מנכדתה לפגוש את הנשיא פרס לרגל יום הולדתה ה-100 ולספר לו את סיפור חייה ואת סיפור הקמת מדינת ישראל מנקודת מבטה.

לפני כשלושה חודשים פנתה נכדתה של שובל לבית-הנשיא בבקשה יוצאת דופן, להפגיש את סבתה מירה שובל, שתחגוג בספטמבר הקרוב 100 שנים, עם הנשיא פרס.

בפנייתה סיפרה רוני על חייה המרתקים של סבתה ועל התלאות הרבות שעברה במהלך חייה- החל ממלחמת העולם השנייה בפולין, דרך מחנות עבודה ברוסיה, רציחתו של בעלה והקמת בית ומשפחה בישראל. הנכדה הדגישה כי לסבתה יש בקשה אחת לקראת יום הולדתה ה-100 שיחול בספטמבר, לפגוש את הנשיא ולספר לו את סיפור חייה.

הנשיא אשר פגש את שובל הבוקר, חיבק את מירה בהתרגשות ואמר לה כי הוא גאה בה ובבני הדור שלה אשר מייצגים במאה שנותם את תקומתה של המדינה היהודית בארץ ישראל מהשואה שעברה ואמר: "מאה שנותייך מקבילות למאה השנים החשובות שעברו על העם היהודי משואה לתקומה. אלו שנים קשות אך גם יפות- בעלך נרצח על ידי האנטישמים ואילו את זכית פה לראות את הגאולה את מדינת ישראל בתפארתה. ישראל היא המקום הטוב ביותר לחיות בו ואני שמח כי זכית בכך וגאה בך".

הנשיא שמע ממירה ומנכדתה את סיפור חייה ואת פועלה בשנותיה הראשונות של הקמת המדינה: "כשהגעתי לארץ ישראל לא האמנתי כי אכן קמה מדינה יהודית- אך מדינת ישראל קמה במאה השנים שלי ואני גאה בזה מאד. כשהגעתי לישראל הצטרפתי לקיבוץ ולשומר הצעיר, עבדנו קשה והיינו מאושרים וגאים בעבודה ובערכי התנועה- לא האמנו כי תקום מדינה שכזו".

לאחר מכן, נשא דברים הנשיא באירוע פתיחת כנס "המבוגר החדש", שמטרתו לקדם את השתלבות האזרחים הוותיקים בשוק התעסוקה בישראל ובכך להגדיל את תרומתם לחברה ואמר: "תוחלת החיים בעולם עלתה והיום אדם בגיל 70 או 80 הוא לא רק אדם חי- אלא הוא אדם עובד ואפקטיבי. עלינו לשנות את התפיסה החברתית שכן אנו חיים בעידן חדש עם חוקים חדשים אך עם תפיסות מיושנות".

יצוין כי הכנס התקיים במסגרת היוזמה של עמותת "והדרתָּ"- המועצה הלאומית לקידום מעמד המבוגר. בכנס השתתפו כ 750 איש, ובין הדוברים המרכזיים היו: שר הרווחה מאיר כהן, השר לאזרחים ותיקים אורי אורבך, מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי- שלמה מור יוסף ועוד.