לא חושש.ג'רבי
לא חושש.ג'רביפלאש 90

מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי לאומי, שר שלום ג'רבי, מברך על אישור המתווה לשיווין בנטל, "אני רוצה לשבח את השר פרי ואת חברי הוועדה, על עבודתם המקצועית תוך התחשבות ברגשות כלל המגזרים".

לדבריו, "צריך לזכור שהמהלך של שילוב החרדים בנשיאה בנטל, אינו של 'זבנג וגמרנו'. יש לעשות זאת ברגישות רבה, תוך הידברות מתמדת עם המגזר החרדי. לצערי, לא התקבלה הצעתנו לפיה צעיר חרדי אשר אינו מעוניין להתגייס לצה"ל, יוכל לקבל פטור משירות צבאי החל מגיל 19 או 20 ובמקום זאת לשרת את המדינה בשירות האזרחי. כך אותו צעיר היה משתלב כבר בגיל 21 במעגל התעסוקה".

"יחד עם זאת, אני שמח שהצעתנו לאישור המסלול המפוצל התקבלה, כך שיתאפשר שירות של 30 שעות שבועיות למשך שנתיים, מה שיתרום לכך שהמשרתים מהמגזר החרדי יוכלו לעבוד למחייתם ולפרנס את משפחתם בעבודה נוספת, מעבר לשעות שירותם בשירות האזרחי", הוסיף ג'רבי.

"בנוסף לכך, יחד עם השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, ושר הכלכלה נפתלי בנט, הובלנו פריצת דרך משמעותית במסלול הביטחוני-האזרחי, כך שהמשרתים במסלול זה, יזכו לדמי כלכלה גבוהים יותר מהמשרתים במסלול הרגיל", ציין ג'רבי.

לדבריו, "באשר לשירות בני המיעוטים, אנו דבקים בעמדתנו המקצועית נגד חיוב בני המגזר הערבי בשירות לאומי. כפייה שכזו תעורר התנגדות רבה, תעודד את הקיצוניים המתנגדים לשירות ותעצור את העלייה המתמדת במספר המתנדבים לשירות מקרב המגזר".