בעת קבלת פרס מוסקוביץ'. הרב חנן פורת ז"ל
בעת קבלת פרס מוסקוביץ'. הרב חנן פורת ז"לפלאש 90

הרכב המוסיקה 'שיר אדמה' משדרג את מופע 'שרים מדרשיר' בו הוא מלכד שירה ארצישראלית ומדרשי יהדות ומסורת ברוח מדור ה'מדרשיר' שפיתח הרב חנן פורת ז"ל בגיליונות 'מעט מהאור'.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם אדם צחי, מנחה שר ומנגן בהרכב, על המיזם שהחל לפני כשנתיים ביוזמה של שתי מפקחות במשרד החינוך שהעלו את ההצעה לחבר בין פרשת השבוע לשירים עבריים כפי שנהג הרב פורת לעשות. הקבוצה המוסיקאלית שקיימת כבר שמונה שנים אימצה את הרעיון והחלה לבנות את המופע. בחודשיים האחרונים שודרג המופע והוא מדלג באולמות ברחבי הארץ כאשר עוד ועוד מוסדות וארגונים מזמינים אותו.

צחי מספר כי לפי שעה ההתמקדות היא במדרשי השיר של הרב פורת עצמם כפי שנכתבו על ידו, ואולם הוא לא שולל אפשרות שבעתיד יתכן ויתרחבו הדברים וגם הם עצמם יפתחו מדרשים שיהפכו חלק מהמופע.

למי שחושש ממופע חצי לימודי מבהיר צחי כי מדובר ב"מופע מאוד קליל ונעים, לא לימודי. משהו שנותן חיבור בין הרגש לשכל. גורם לנו לחשוב על המילים והמשמעות מפרספקטיבה יהודית".

המוטו המרכזי במופע הוא ליכוד ואחדות בין גורמים שנראים רחוקים זה מזה, כך בסגנונות המוסיקה וכך גם בנמשלי המופע, מגזרים שונים וקבוצות שונות בחברה הישראלית.

ומה באשר ליוצרים עצמם, האם הם עלולים להתלונן על כך שאולי המופע לוקח את היצירה המוסיקאלית שלהם למחוזות שלא התכוונו - צחי מזכיר את העיקרון ולפיו מרגע שיצירה עזבה את יוצרה מפתחות הפרשנות ניתנים לכל מאזין וכל צופה.

והקהל - הוא נע בין נוער ועד לזקנה ושיבה, כהגדרתו של צחי. עם זאת הוא מציין כי המופע פחות מתאים לילדים בשל התכנים האינטלקטואליים שבו ובשל חוסר ההיכרות של בני הדור הצעיר עם המוסיקה הישראלית הישנה, אם כי היו מופעים שבהם גם הוא עצמו נדהם לגלות ילדים שמכירים את המוסיקה והמילים של שירי ארץ ישראל הישנה.