אל"מ עמית ימין נכנס היום (ראשון) לתפקידו כמח"ט עציון, והחליף את אל"ם יניב אלאלוף, אשר צפוי להתמנות בקרוב לתפקיד רמ"ח תכנון במטה הכללי.

"תקופת הפיקוד של אל"ם אלאלוף על החטיבה היתה עמוסה באתגרים מבצעיים בבט"ש, רוויה בתהליכים של בניין כוח ובמאבק עיקש על עיצוב מסגרת חיים נורמלית  עבור השוהים והעוברים במרחבה", אמר מפקד אוגדת איו“ש, תא"ל תמיר ידעי. "בדרך פשוטה ובשמות משמעותיים יצרת תפיסה מבצעית אשר מגלמת את כל מה שביקשת להנחיל לפקודיך, בט"ש איכותי, עקבי ומדויק, שותפות של החטיבה בעשיית היחידות למטה ודאגה עמוקה להתיישבות באזור".

באתר צה"ל מציינים כי אל"ם אלאלוף סיים היום שנתיים ושבעה חודשים כמפקד על גזרה מורכבת ומלאה באתגרים. בתקופת פיקודו פעלה החטיבה לשמירה על השקט ולהגנה על היישובים והצירים בגזרה. "גוש עציון מסמל את החיבור בין עם ישראל לארצו", אמר אל"ם אלאלוף בנאום בסיום שלו, "חיה כאן אוכלוסיה גדולה ומעניינת, ומתפקידנו להגן על התושבים, היישובים והדרכים בהן הם עוברים. כאן בגוש עציון ראיתי איך אהבת חינם יכולה לגשר על מחלוקות מהותיות בעזרת אנושיות והדברות".

הוא ציין כי הוא "מעביר את הפיקוד לאל"ם עמית ימין, קצין מנוסה, ערכי ומקצועי, שאין לי ספק שהידע שצבר בתפקידו באוגדה יאפשר לו לממש את תפקידו כמח"ט בצורה הטובה ביותר".

המח"ט הנכנס, אל"ם ימין, גדל ביחידת מגלן ומילא שורה של תפקידים בשטח ובמטה, ביניהם מפקד בא"ח כפיר וקצין אג"ם באוגדת איו“ש. "זכות גדולה לי לפקד על חבל הארץ המגן על ירושלים מדרום, ואשר בו פועלים עד היום שכם לשכם כוחות הביטחון, בהובלת צה"ל, על מנת לספק להתיישבות המתחדשת את הביטחון הנדרש", אמר. לדבריו, "משימתנו ברורה, והיא להגן על הגזרה, תושביה והעוברים בתחומה, ולמנוע יציאת טרור לעורף ישראל. נעשה זאת יחד, במסירות אין קץ, בתבונה ובמקצועיות".