לראשונה הוענקו השנה תעודות "צורבא מרבנן" לשלושים ושלושה בוגרי הישיבה שסיימו שש שנים בישיבה.
ישיבת ההסדר במודיעין מובילה את מסלול ה"שסדר" שדוגל בהארכת השרות הצבאי אולם גם בהארכת תקופת הלימודים בישיבה לסה"כ שש שנים. בנוסף הוענקו לשמונה מתלמידי הישיבה תארי B.Ed , מסיימי המסלול להוראה המשותף לישיבה ולמכללת תלפיות.
סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן, אשר השתתף בטקס, אמר למשתתפים כי "אני רוצה לומר בצורה הברורה ביותר שהקיצוץ שמדובר היום בתקציב הישיבות בשיעור המדובר – לא נצביע לתקציב המדינה אם זה לא ישתנה".
עוד גילה בן דהן, כי " לפני מספר שבועות קיבלנו הצעה משר האוצר והתחייב בפנינו כי ישיבות ההסדר, המכינות הקדם צבאיות, הישיבות הגבוהות, הן לא תיפגענה בכלל ואני מתחייב בפניכם רק אל תתעסקו בישיבות האחרות, ישיבות של הציבור החרדי. ואנחנו אמרנו שאנחנו לא מוכנים לקבל את ההסדר הזה. אנחנו מתחייבים גם לסייע להם למרות שהם לא מתחשבים בנו ולמרות כל האמירות שנאמרות. אנחנו מאמינים בכוחה של בתורה ולכן איננו עושים חשבונות כאלו".
הרב התייחס לאמירות של ראש ישיבת פורת יוסף, הרב שלום כהן, בגנות ציבור חובשי הכיפות הסרוגות, "צר לי אבל מי שאמר את מה שאמר אתמול בלילה לא יכול להיקרא נעם. שהיא המידה של תלמידי חכמים בארץ ישראל שנקראים נעם. תלמידי חכמים של בבל נקראים חובלים. כפי שרואים אנו משתדלים לא להשיב לאויבים בנו ולא לענות למי שפוגע!".
ראש ישיבת ההסדר 'מאיר הראל' במודיעין אל"מ (מיל') הרב אליעזר שנוולד אמר: "אנו סבורים שעלינו להגדיל את תקופת הלימוד בישיבה, מתוך אמונה שבעת הזאת צריך להירתם למשימה של הרמת קרן התורה. אנחנו יודעים לשלב את לימוד התורה עם שרות צבאי משמעותי ועם תרומה לקהילה, לפני שנתיים עמד כאן הרמטכ"ל וציין את תלמידי הישיבה לשבח על שרותם, אולם אנו מדגישים תמיד שהתורה מעל לכל, ו"תלמוד תורה כנגד כולם"! ייחודנו בכך שהכל בא מתוך תורה".
עוד הוסיף הרב, כי "בכל דור אנו צריכים לשקוד על הדימוי של התורה בעיני הציבור. בשעתו כאשר תנועת ההשכלה כבשה לבבות רבים ויצרה רושם שהיא עדיפה על עולם התורה, תיקן הסבא מסלבודקה רבי נתן צבי פינקל שתלמידי הישיבה יקפידו על לבוש מכובד, חליפות אירופאיות קצרות, כובעים מודרניים, ואף קבע שעליהם להתגלח, בשונה מהנוהג של גידול הזקנים שהיה מקובל אז בישיבות. למרות שהיה מדובר לכאורה על סממנים חיצוניים, הם יצרו שינוי משמעותי בגישה של הציבור ביחס לעולם התורה".
