איכה וקינות בכותל
איכה וקינות בכותלצילום: שמואל בן ישי - חדשות 24

כבר לפני למעלה משנה פרסם נציב שירות המדינה, משה דיין, על החלטה להפוך את יום תשעה באב ליום שבתון במשק, ואולם בפועל נראה כי דבר לא נעשה והיום נותר יום בחירה עבור העובדים.

נזכיר כי דבר צירופו של תשעה באב לרשימה נמסר לח"כ דוד אזולאי (ש"ס) שכיהן באותם ימים כיו"ר הוועדה לפניות הציבור בכנסת. אזולאי ביקש להגדיר את יום פורים כיום שבתון ומנגד דיין הודיע לו כי בנושא חג הפורים הוחלט שלא להיענות לבקשה, זאת מכיוון שמדובר בחג שלו שני מועדים ועלול להיווצר בלבול בכל הנוגע לזכאות לשבתון. עם זאת נאמר לו כי "בהזדמנות זו אני מוצא לנכון לעדכנך כי בעקבות הבדיקה האמורה בנציבות שירות המדינה, הוחלט על הוספת יום הצום ט' באב לרשימת ימי השבתון לעובדי המדינה ואנו פועלים להסדרת הנושא בימים אלו".

למרות הדברים הברורים שדווחו בכלי התקשורת, זמן קצר לאחר פרסום הדברים, הבהיר בכיר בנציבות שירות המדינה כי הדברים כלל לא הוחלטו ויום תשעה באב יישאר יום בחירה בלבד. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם אליהו אלבס, חבר בית נבחרי ההסתדרות, הנאבק מזה למעלה משנה נגד ביטול ההחלטה.

לדבריו במרוצת השנה האחרונה הוא משגר מיילים ומקיים שיחות רבות עם חברי כנסת ונציגים בכירים בהסתדרות אך ללא הועיל. הוא מציין את דבריו של נאדיר אל קאסם, המנהל הבכיר שהודיע כי ההחלטה שעליה הודיע נציב שירות המדינה רק נדונה אך לא הוחלטה ולא פורסמה. זאת על אף שמערכות התקשורת קיבלו דיווח ברור אודותיה.

"אני פונה לכל המפלגות הדתיות בכנסת ובהסתדרות. מדובר ביום חשוב ואף אחד לא מטה אוזן", הוא אומר ומספר כי פנה לחבר הכנסת גפני שניסה לברר את הדברים ומשנואש העביר אותם לטיפולו של חבר הכנסת אזולאי שהעביר מכתב לדיין ובו בירך על ההחלטה אך דרש שהיא גם תיושם. עד כה, אומר אלבס, לא זכה חבר הכנסת אזולאי למענה.

על אף המאבק הנמשך מזה למעלה משנה מודיע אלבס כי אינו נואש מלהמשיך ולהיאבק בהחלטת הביטול ובכוונתו להמשיך עד שינחל הצלחה ויביא להפיכת יום האבל הלאומי ליום שבתון במשק, כפי שכאמור כבר הובטח על ידי הנציב.

לאחר קיום הראיון הודיע ח"כ אזולאי, "אני סבור כי קיימת אפליה בין יהודים לערבים בנושא שכן בימי צום הרמאדן זכאים העובדים המוסלמים  לקיצור שעות העבודה העולות לסך של כ-6 ימי שבתון. מיד לאחר ט' באב נסדיר את הנושא בחקיקה. וניכר כי ההחלטות המתקבלות בנציבות שירות המדינה נעשות ברוח הקואליציה השולטת באותה תקופה".