זירת האסון
זירת האסוןמד"א
בישוב דולב בבנימין הובאה אמש (שני) למנוחות הילדה כבת השנתיים שנפטרה לאחר שנשכחה שעות ברכב המשפחה בחום הלוהט.
 
העיתונאית אמילי עמרוסי מהעיתון "ישראל היום" ותושבת הישוב השכן, טלמון, מספרת על התחושות הקשות שלאחר האסון.
 
"הסחת הדעת שלנו, הפרעת הקשב הקולקטיבית שאנחנו לוקים בה, מתישה ומערערת את המערכות האנושיות בכל מקום; הטבע ההורי עבר שינוי, מחקרים יצטרכו לברר למה, ועלינו להסתער על האתגר החדש ולתקן את שהשתבש. עד היום נזהרנו בכביש בנהיגה. מהיום עלינו להכפיל זהירות גם בחנייה. אולי להוסיף שורה חדשה לתפילת הדרך, ותצילנו משכחת הילדים", כותבת עמרוסי.
"אתמול זה קרה ליד הבית שלי, בדולב, היישוב השכן, והפסוק 'וידום אהרון' לבש משמעות בשבילי היישובים מוכי ההלם. אזלו המילים; ואם היו מילים, כף היד המונחת על הפה – סמל אוניברסלי לאסון ויגונותיו – מנעה מהן לצאת", כתבה.
עמרוסי מספרת כי המשפחה ששכלה אתמול את בתה היא משפחה מצוינת; "דגן, תירוש ויצהר של הארץ הזאת. הקלישאה 'אם זה קרה להם, זה יכול לקרות לכל אחד', מכפילה את עוצמתה: האב הוא איש חינוך מסור, שותף מרכזי בפרויקט חינוכי הקשור לחברה הישראלית כולה. הם גרים בקהילה חמה, בתים טובלים בירוק, ילדים יחפים בגני השעשועים. גידלו שישה ילדים למופת והיו הורים לאינסוף תלמידים. צריך לבכות לא רק על הילדה, אלא גם על ההורים. צריך לבכות על כולנו".
 
אתמול הודיע שר התחבורה, ישראל כץ, כי הממשלה תתמרץ התקנה של חיישנים בתוך כלי הרכב. "שוחחתי עם ראש הממשלה בנושא, רשות המסים תכיר מהחודש הקרוב בכל מכשיר שיעמוד בתקינה, זו תהיה הוצאה מוכרת".