הר הבית, כיפת הסלע
הר הבית, כיפת הסלעהלל מאיר
יו"ר המטה המשותף של ארגוני המקדש, עו"ד אביעד ויסולי, פנה אל מפכ"ל המשטרה בתביעת נזיקין בשם כל היהודים שביקשו לעלות היום להר הבית ודרש את פיטורי מפקד המחוז.
 
כמו כן הפנה ויסולי סדרת שאלות על הנסיבות והנימוקים לסגירת הר הבית היום. 

לדברי עו"ד ויסולי "כשלון זה של משטרת ישראל הינו חמור במיוחד, לאור ההתרעות הרבות שהעברנו לאחרונה למפקדי המשטרה האחראים על הר הבית, בכתב ובעל-פה, על כך שכוחות המשטרה אינם מטפלים כראוי בגילויי האלימות, הפרות החוק והאיומים של המוסלמים בהר הבית. יצוין כי רק אתמול בדקנו שוב ושוב עם סנ"צ אבי ביטון, מפקד הימ"ק, והוא הבטיח כי הר הבית יהיה פתוח ליהודים בט' באב.  לטענתו ההחלטה על סגירת הר הבית התקבלה היום בשעה 7 בבוקר, כאשר לא היתה כמעט כל פעילות ולא נרשמה כל הפרת סדר בהר הבית. 

לאור הבטחותיו של סנ"צ ביטון כי הר הבית יהיה פתוח, לא עתרנו לבית המשפט בנושא. כתוצאה מסגירת הר הבית ליהודים היום, נגרמו נזקים חמורים לכל מאות היהודים מקרב חברינו שביקשו לעלות להר הבית ביום ט' באב.  מדובר הן בנזקים ממוניים (הוצאות הכנה, נסיעות, אובדן ימי עבודה וכו') והן בכאב וסבל ואובדן אוטונומיה כתוצאה ממניעת הכניסה למקום הקדוש ביותר ליהודים עלי אדמות ביום חורבנו. משטרת ישראל נדרשת לפצות את כל היהודים שהגיעו לשער הר הבית היום וכניסתם נמנעה על ידי משטרת ישראל בגין כל נזקיהם".

ויסולי טוען כי, הערכה ראשונית של הנזקים, לצרכי פשרה בלבד, היא בסך 5,000 ₪ לכל יהודי שהגיע לשערי הר הבית וסורבה כניסתו.