הסטרלינג בירידה
הסטרלינג בירידהצילום: עוזי ברוך

בית הדין לעבודה בלונדון קבע שעובד יהודי שנאלץ לעזוב את עבודתו בחברת בתי החולים הפרטיים HCA  לאחר שספג הערות אנטישמיות והוטרד על רקע דתי - יקבל סכום של 20 אלף ליש"ט כפיצויים.

דארן פלדמן, מנהל פרויקטים הנדסיים בקבוצת בתי החולים הפרטיים בלונדון, תבע את החברה ואת מנהלו האישי, כריס אוטס, בטענה שזה התנהג כלפיו בגזענות ובריונות והיפלה אותו על רקע דתי, בשל היותו יהודי.

לטענת פלדמן, כשדנו השניים בפרויקט עתידי עם דניאל שוגר, איש עסקים יהודי מלונדון, אמר לו המנהל: "אני לא באמת מתכוון לעשות איתם עסקים. למען האמת מדובר בחבורה של יהודונים. אני רוצה לנעול אותם בבנין ולהרוג את כולם בגז".

מנהל בית החולים לא הסתפק בכך, ולאחר שנודע לו כי פלדמן יהודי, העביר אותו למשרד פחות נוח והחל לקרוא לו בשם המשפחה. היחסים ביניהם הידרדרו, עד שפלדמן החליט לעזוב את עבודתו, בעקבות גילויי האנטישמיות של מעבידו.

בדיון הסביר פלדמן: "הרגשתי שהמצב שלי בלתי נסבל ולא רציתי לסבול יותר מכריס. המצב הפך להיות מאוד בלתי נעים ולא רציתי לסבול זאת עוד... הרגשתי שזוהי האפשרות היחידה העומדת בפניי, שכן לא יכולתי לסבול יותר התעללות גזענית ודתית או הטרדה מאת כריס".

כאמור, בית הדין לעבודה במרכז לונדון קבע כי אוטס אשם באפליה על רקע גזעי והטרדה על רקע דתי, ולמרות שהתפטר, יחושב פלדמן למעשה פוטר מעבודה בה השתכר 47,500 ליש"ט לשנה. לפלדמן נפסקו 15 אלף ליש"ט על פגיעה ברגשותיו ו־ 5,000 ליש"ט נוספים בשל הפסד השתכרות. "אני מאוד שמח על החלטת בית המשפט", אמר פלדמן, "חבל שהחברה, נלחמה בי עד הסוף. אני ,HCA מקווה שהם יפיקו לקחים כדי שזה לא יקרה שוב".