נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: פלאש 90

יו"ר 'הבית היהודי' ושר הכלכלה, נפתלי בנט, התייחס הערב (מוצאי שבת) למשא ומתן המדיני בין ישראל לפלסטינים, שצפוי להתחיל בימים הקרובים.

"העמידה על העקרונות שלנו השתלמה. הוכח שכשאנו מתעקשים על עמדתנו, אפשר לנהל משא ומתן בלי תנאים מוקדמים, בלי הקפאה, ובוודאי בלי הדרישה ההזויה לנהל אותו על בסיס קווי 67", אמר.

השר בנט הבהיר כי 'הבית היהודי' תדרוש המשך הבנייה ביהודה ושומרון. "עם פתיחת המשא ומתן, אנו נעמוד על כך שנמשיך לקיים חיים תקינים ולהמשיך את הבניה בירושלים וביהודה ושומרון. ההיסטוריה לימדה אותנו שבנייה מביאה חיים, ופינוי יישובים מביא טרור.

שר הכלכלה התייחס לחרם הכלכלי שהטיל האיחוד האירופי בשבוע שעבר. "יתירה מכך - על רקע אירועי הימים האחרונים לא נסכים שהאירופאים יהיו חלק מהמשא ומתן - הם הוציאו את עצמם מכל עמדה של מתווך הוגן. אנו יוצאים לדרך בזהירות ובעיניים פקוחות, תמימים אנחנו לא".

שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל (הבית היהודי), הגיב לדיווחים על כוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו לשחרר מחבלים כמחווה לאבו מאזן, לקראת פתיחת המשא ומתן המדיני.

"אם נכונים הפרסומים בתקשורת הזרה על הסכמה לתנאים מוקדמים, מדובר בטעות קשה המצטרפת להחלטה על שחרור מחבלים המסכנת את ביטחון ישראל".

השר אריאל הבהיר כי לא יהיה שותף לשחרור מחבלים ואף יפעל להרחבת היצע הדיור במקומות עליהם יתקיים משא ומתן. "לא אתן יד בשום פנים ואופן למעשה לא מוסרי ולא יהודי שיאפשר הקפאת בניה בירושלים ובהתיישבות ואפעל לממש את סמכותי כשר השיכון להגדלת היצע הדיור במקומות המתבקשים".

סגן שר הביטחון, דני דנון, קרא לראש הממשלה ללמוד מטעויות העבר- לא לעקור יישובים מביתם ולא לשחרר מחבלים. "חייבים ללמוד מטעיות העבר ולא לשחרר מחבלים עם דם על הידיים כמחווה או כפרס", אמר דנון.

"אני סומך על ראש הממשלה שיודע שלא ניתן לדבר על חזרה לגבולות 67'", הוסיף סגן שר הביטחון. "אסור לחזור על העוול של ההתנתקות ולעקור אלפי יהודיים מבתיהם", הדגיש.

סגן שר החינוך, ח''כ אבי וורצמן (הבית היהודי), אמר כי "במידה ואכן קיימת החלטה על חידוש המשא ומתן, נעמוד אנחנו כחומה בצורה על מנת להבטיח כי מדינת ישראל לא תתחייב לתנאים מוקדמים טרם תחילתו".

וורצמן הביע התנגדות נחרצת לשחרור מחבלים כמחווה לפלסטינים. "על מדינת ישראל החובה להגן ולשמור על ריבונותה וביטחון אזרחיה שנשיאה ונתינה על בסיס גבולות 67' ושחרור מחבלים אינם עולים בקנה אחד עם חובה זו", טען.

סגן שר החינוך הוסיף כי "'הבית היהודי' תמשיך להוות נציגה נאמנה של המחנה הלאומי בממשלת נתניהו ובכלל זה עמידה על חידוש הבניה בירושלים וביהודה ושומרון".

יו"ר סיעת הבית היהודי, איילת שקד, דורשת להבהיר למדינות עולם כי למשא ומתן עם הפלסטינים יש שני צדדים, כלשונה, "כשם שלא יהיו תנאים מוקדמים למשא ומתן ולא יהיה דיון על קווי 67', כך נתעקש להמשיך לבנות את הארץ גם בירושלים וגם ביהודה ושומרון.

"קווי 67' היחידים שהבית היהודי יסכים אליהם, הם אלה של סוף שנת 67'. בנוסף, אנו נדרוש שהאירופאים יהיו מחוץ לכל משא ומתן - נפנה להם זמן כדי שתהיה להם האפשרות להגדיר בינתיים את החיזבאללה כארגון טרור, למשל", דברי שקד.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי), אמר כי אם אכן יחל משא ומתן בפועל, הוא מתנגד נחרצות לשחרור מחבלים והקפאת בנייה ביהודה ושומרון.

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ מירי רגב (הליכוד ביתנו) התייחסה בדף הפייסבוק שלה לדיווח על שחרור מחבלים ודחתה זאת מכל וכל. "המהלך הזה של שחרור אסירים הינו מהלך שגוי ואין מקום לתת מתנות לפלשתינים לא לפני ולא במהלך המשא ומתן. אסור לשחרר מחבלים רוצחים עם דם על הידיים.

"האסירים צריכים לרצות את עונשם על רצח יהודים חפים מפשע. אני מתכוונת לקיים דיון בוועדת הפנים באופן מיידי השבוע בהשתתפות גורמי הביטחון והשב"ס. אני אתנגד למהלך בכל תוקף. אני קוראת לראש הממשלה להפסיק לתת מחוות לפלשתינים כי על כל מחווה שישראל נתנה קיבלנו עוד ועוד טרור. הגיע הזמן שהפלשתינים יפסיקו לקבל מחוות ויתחילו בפעילות להפסקת ההסתה והטרור נגד ישראל", תקפה רגב.

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי) הגיב גם הוא להכרזה על חידוש השיחות ואמר "שחרור מחבלים והקפאת בניה הם סכנה ביטחונית לישראל ולרעיון הציוני. תפקידנו הוא לעמוד על המשמר ולדאוג שלא נסחף לרעיון ההזוי של מדינה פלסטינאית. גם מתווה קרי סופו שיצטרף לסדרת המיתווים הכושלים שידענו בעבר".

ראשי השדולה למען ארץ ישראל, סגן שר החוץ זאב אלקין (הליכוד ביתנו) וח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי), הגיבו למגעים המדיניים עם הפלסטינים הצפויים להיפתח בקרוב. "משא ומתן שמתחיל בהתקפלות עלול להסתיים בהידרדרות חמורה. נפעל בראשית השבוע לברר אילו הבנות חשאיות מסתתרות מאחורי הודעתו של קרי", אמרו.

"אנו קוראים לשרים תומכי השדולה להתנגד בנחישות למשא ומתן על בסיס קווי 67' ולמתנות חינם כמו שחרור מחבלים רוצחים והקפאת בנייה". שדולת ארץ ישראל תתכנס ביום שלישי השבוע לכינוס חירום ותדרוש חידוש תנופת הבנייה ביהודה ושומרון.