אלקין וברוק. היום
אלקין וברוק. היוםצילום: איל פלאח, משרד החוץ

סגן שר החוץ זאב אלקין נפגש בצהריים (שלישי) עם יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הפרלמנט האירופי, אלמר ברוק.

סגן שר החוץ הבהיר לברוק, כי שההחלטה של האיחוד האירופי עלולה למנוע את המשך שיתוף הפעולה של ישראל והאירופאים.

"ההחלטה של האיחוד האירופי חמורה ובעייתית מבחינתנו מכיוון שהיא למעשה מבטאת עמדה על גבולות עוד לפני הכניסה למו"מ ולכן עיתוי הפרסום הוא אומלל", טען אלקין.

לדבריו, "מדובר בפגיעה בעיר הבירה שלנו ירושלים ולא נוכל להשלים עם זה. אתם מבקשים לא רק שלא לממן על ידי קרנות אירופאים מחקרים ומפעלים בי"וש, אלא מנסים להגיד לנו, לישראל, איך לחלק את הכסף שאנחנו משקיעים וזה לא מקובל עלינו".

סגן שר החוץ העביר לברוק מסמך המוכיח כי אסירים היושבים בכלא הישראלי על ביצוע ותכנון פעולות טרור מקבלים שכר גבוה פי ארבעה בערך מאנשי כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית.
"מדובר במסר מסוכן לדור הצעיר,שמבין שיותר משתלם להיות טרוריסט מאשר איש חוק. זהו שימוש בוטה של הרשות הפלסטינית למימון טרור", קבע אלקין

סגן שר החוץ זאב אלקין דיבר עם יו"ר ועדת החו"ב של הפרלמנט האירופי גם על תופעת סימון המוצרים שהולכת ומתרחבת באירופה והסביר ליו"ר ועדת החו"ב שמדובר בצעד שיפגע בעיקר בכ20 אלף משפחות פלסטיניות שימצאו עצמם ללא עבודה. "אתם מבקשים מאיתנו לאשר פרוייקטים אירופאים ומפעלים באזור C אך מנסים לפגוע במפעלים ישראלים שכבר קיימים בשטח ושמאפשרים לעשרות אלפי משפחות פלסטיניות לקיים את עצמם בכבוד. זה פשוט הזוי".
 
יו"ר ועדת החו"ב של הפרלמנט האירופי נחשב לידיד של ישראל ועל כן ביקש ממנו סגן שר החוץ זאב אלקין שיפעיל את השפעתו למען האינטרסים המשותפים של ישראל ואירופה.