טרור אבנים
טרור אבניםצילום: פלאש 90

חמישה צעירים שטיילו במעיינות של ואדי זרקא הותקפו על ידי ערבים מהאזור. כך מדווחת עמותת 'חננו'.

על פי הדיווח התקיפה החמורה שהסתיימה בנס ללא נפגעים הובילה להתפרעות של התוקפים על הכביש במקום עם הגעת כוחות ההצלה. תושב האזור שעבר בכביש ונקלע להתפרעות ככל הנראה ירה באוויר בכדי להרתיע את המתפרעים.

עם סיומו של הארוע, סיפרו ב'חננו', החליטו במשטרת ישראל כי קרבנות נסיון הלינץ' הם שחשודים בתקיפה. השוטרים הנחו את התוקפים להגיש תלונה במשטרה.

החמישה שטיילו באזור ישבו סביב אחד המעיינות בנחל ושם הותקפו ע"י אבנים שהושלכו עליהם מגובה רב. ארבעה מהחבורה מצאו מסתור בין הסלעים באזור ואילו אחד מהם רץ לכיוון הכביש בנסיון להזעיק עזרה. תוך זמן קצר הגיעו למקום אנשי ביטחון מהיישובים הסמוכים ושוטרי מג"ב בנסיון לחלץ את החבורה.

המחלצים ספרו כי עם הגיעם הותקפו גם הם ע"י קבוצת הערבים, שהתקבצו על הכביש במרחק כ-200 מטר ממקום הארוע. לדברי אחד מהמחלצים, שוטרי מג"ב היו ללא אפוד וניסו להרגיע את המתפרעים "באופן ידידותי", כלשונו. המחלצים חיפשו אחר שלושה מהמטיילים שהסתתרו באזור מחשש הפורעים, שנמצאו לבסוף ללא פגע. עם הגיעה של המשטרה למקום, הציגו בפניהם הערבים את הארוע כתקיפתם בידי המטיילים היהודים. השוטרים, בחרו לקבל את גרסת הערבים ועצרו את חמשת המטיילים, תוך שהם מנחים את הערבים לגשת לתחנת המשטרה ולהגיש תלונה על תקיפה.

המטיילים העצורים נלקחו לתחנת המשטרה שער בנימין, שם הם נחקרים על הארוע.

בעמותת 'חננו' מצרים על 'הנוהל הפסול', כהגדרתם, בה נוקטת משטרת ישראל ומציינים כי אין זו הפעם הראשונה בה מטיילים שהותקפו הופכים לחשודים אוטומטיים בתקיפה, "נראה כי פירות ההסתה נגד המתיישבים והציבור הדתי מחלחלים עמוק. במציאות בה כל קישקוש עם טוש של ילד יהודי, בין אם קרה באמת ובין שלא, הופך לטרור ואילו זריקת בקבוקי תבערה ואבנים יומיומית בידי ערבים, מוכלת ע"י זרועותיה השונות של המדינה, אין פלא כי התוקף יכול להפוך את היוצרות בין רקע ולצייר עצמו כמותקף".