נח"ל חרדי נצח יהודה חיילים
נח"ל חרדי נצח יהודה חייליםצילום: פלאש 90

בצה"ל דוחים את הטענות שהובאו בערוץ 7 ולפיהן נגזזו פיאותיהם של חיילים חרדים בבקו"ם. תגובת צה"ל הגיעה היום לאחר בדיקה של הטיעונים שהועלו לראשונה על ידי חבר הכנסת ניסים זאב בערוץ 7, וכאמור לא נמצא בסיס לטענות.

כזכור בראיון לבני טוקר ביומן הערוץ סיפר חבר הכנסת זאב כי הוא מטפל בימים אלה בפרשה שהגיעה לידיעתו מקבוצת בחורי ישיבה שהתגייסו לאחרונה לצה"ל וחוו את האירוע. לדבריו לפני כחודשיים גויסו עשרות חרדים ליחידת 'שחר ים', המקבילה של 'שחר כחול' בחיל הים. הצעירים הגיעו לבקו"ם ולמרות ששיערם היה קצר, הם נאלצו להסתפר בתספורת 'אפס' ופאותיהם נגזזו.

עוד טען זאב כי החיילים סיפרו כי לא ידעו כי על פי פקודות מטכ"ל יש באפשרותם להישאר עם הפאות, "חששנו לסרב פקודה", אמרו.

כאמור, בעקבות הטענות החלה בדיקה בצה"ל לבחינת אמיתות הטענות ואיתור האחראים למעשה אם אכן התרחש. בתום הבדיקה לא נמצא אישור לטענות. מדובר צה"ל נמסר כי "אחרי בדיקה מעמיקה בנושא, לא נמצאו כל תימוכין להתרחשות שכזאת. כמו כן, עד היום לא התקבלה כל פנייה בנושא".

נזכיר כי בעקבות טענותיו של חבר הכנסת זאב פנתה אתמול (רביעי) עמותת חדו"ש לרמטכ"ל בדרישה לחקור את הפרשה. במכתבה לרמטכ"ל נכתב כי "אם הדברים (כפי שפורסמו בתקשורת)  נכונים, הרי שגם אם לא הייתה כוונה מודעת לפגוע בסמל כה חשוב של הזהות הדתית, ברור שמדובר בתופעה חמורה. גזיזת פאות היא אירוע משפיל, שיכול להיות אף טראומתי". עוד נטען במכתב כי אירוע שכזה יכול לפגוע בתהליך החשוב של גיוס בני המגזר החרדי. גורם בצה"ל מאשר כי מכתבה של עמותת חדו"ש הגיע ללשכת הרמטכ"ל ותגובה לו תימסר במישרין לשולחים.