חיילי צה"ל בשומרון. ארכיון
חיילי צה"ל בשומרון. ארכיוןפלאש 90

אל"ם רסאן עליאן סיים בסוף השבוע (חמישי) את תפקידו כמפקד חטיבת מנשה, האמונה על גזרת ג'נין, לאחר שנתיים בתפקיד. אל"ם עליאן יכנס לתפקידו כסגן מפקד אוגדה 36. את מקומו ימלא אל"ם אורן זיני.

"במהלך השנתיים האלה ביצענו עשרות מופעים שונים, ממעצרים וסיכול פח"ע, ועד לחימה בטרור העממי באופן יומיומי,פעילויות מיוחדות ותכנונים אופרטיביים", סיכם אל"ם עליאן את שנותיו בתפקיד, בטקס החילופין שנערך אתמול. "עסקנו בטיפוח וטיפול באנשים, מתן תחושת שייכות ועיסוק בתחום הערכי. היו לנו הצלחות, ועל הכישלונות ידענו להתגבר באמצעות פתיחות רבה. לנגד עיני עמדה בכל עת המשימה לאור המטרה, ובתחושתי עשינו זאת היטב".

המח"ט הנכנס, אל"ם אורן זיני, מילא בעבר שורה של תפקידים מבצעיים במטה ובשטח, ביניהם קצין אג"ם בעוצבת האש, מג"ד צבר ומפקד גדוד גפן בבה"ד 1, האחראי על ההכשרה של צוערי החי"ר.

"התקופה בה אנו נמצאים היא תקופה מורכבת ורגישה, ועל כל עלינו להיות ערוכים תמיד למצבי הסלמה או מלחמה", אמר אל"ם זיני. "מוכנות משמעה אימונים קשים, תרגילים גם במצבי קיצון ומסדרי ציוד קפדניים כך שביום פקודה נהיה ערוכים ונוכל לממש הלכה למעשה את הציווי 'כי תדע כל אם עברייה ששלחה את ילדיה למפקדים הראויים לכך'. אזרחינו יוכלו לדעת שנעשה כל מה שידרש על מנת להקנות להם הגנה וביטחון".

מאו"ג איו"ש, תא"ל תמיר ידעי, בירך את המח"ט היוצא וסיכם את שנותיו בחטיבה. "יצרת ומימשת תפיסה מבצעית אשר מגלמת את כל שביקשת להנחיל לפקודיך", צוטט באתר צה"ל. "הבאת בסופו של יום לפעולה איכותית ומשמעותית בכל תחומי העשייה של החטיבה. הצלחת לרתום את הגדודים בסדיר ובמילואים, ואת כל השותפים ההכרחיים להצלחה".