אלפים בהר הזיתים
למעלה משלושת אלפים בני אדם פקדו הבוקר (שישי) את קברו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל, מורה דרכה של הציונות הדתית ומייסד הרבנות הראשית לישראל, במלאת 78 שנים לפטירתו.

רבנים ואישי ציבור הגיעו להר הזיתים שבירושלים. ביניהם הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, הרב זלמן ברוך מלמד, הרב צבי טאו, הרב יעקב שפירא, סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן ושר הבינוי והשיכון אורי אריאל.

זו השנה השלישית בה מתקיימת ביוזמת השר אריאל עליה מאורגנת של גופי הציונות הדתית להר הזיתים, וזו השנה הראשונה בה מתקיימת עלייה רשמית ביוזמת המשרד לשירותי דת והעומד בראשו, הרב בן דהן.

במשרד לשירותי דת אומרים כי העליה הציבורית נועדה "לחזק את הקשר לדמותו ותורתו של הראי"ה קוק זצ"ל, ולבטא את המאחד בעם ישראל".

סגן השר לשירותי דת, הרב בן דהן, אמר הבוקר כי "דווקא בימים אלה, חשוב שנלך בדרך שהתווה הרב קוק ונפעל למימוש חזונו של הרבנות כגוף מאחד הפונה לחילוניים ודתיים כאחד, ומעצב את החיים היהודיים בארץ בסוגיות שונות, כגון סוגיות חברתיות ולאומיות".

השר אריאל אמר כי "אנו זוכים להחזיר עטרה ליושנה ולתת לאחד מגדולי הדור שקמו בארץ ישראל את הכבוד המגיע לו. אני שמח לראות כאן אלפי אנשים, רבנים חשובים תלמידי ישיבות ועמך ישראל, שכולם מוקירים את זכרו של הרב קוק. למרות שכולם ממהרים להתכונן לשבת אלפי יהודים פינו את זמנם ובאו''.