היו תקוות. קצובר
היו תקוות. קצוברפלאש 90

"חמש שנות פעילות אינטנסיבית ומאבק בלתי פוסק", כך מסכמים בוועד מתיישבי השומרון חמש שנות פעילות.

בוועד מדגישים, כי המאבק למען ההתיישבות לא הסתיים אך שינה את אופיו בשנים האחרונות מיותר פעילות בשטח לפעילות ערה יותר באמצעי התקשורת וברשת האינטרנט.

"אין ספק שכניסת האינטרנט לחיינו השפיעה גם על המאבק למען ההתיישבות", מסבירים בוועד, "אך אנחנו לא מפקירים את השטח ויש לנו תשתית מוכנה של פעילים למקרה הצורך".

בוועד מוסיפים כי בעקבות חוק משאל העם החדש הוועד נערך למקרה שההתיישבות תאלץ להילחם על קיומה במשאל. "אנחנו נהיה הראשונים שנעבור מדלת לדלת ונסביר על הסכנות הטמונות בגירוש יהודים. יש לנו תשתית מוכנה לכך", אומר בני קצובר, יו"ר הוועד.

בוועד המתיישבים הכינו סרטון המסכם חלק מהפעילויות שביצעו פעילי הוועד בחמש השנים האחרונות. בין היתר מציינים בוועד את המאבק כנגד הקפאת הבנייה ביו"ש, עריכת סיורים ביו"ש לאחמי"ם בשיתוף המועצה האזורית שומרון ואת התביעות שהגישו כנגד עיתונאים שהסיתו כנגד ההתיישבות. בוועד מציינים כי הוא פועל במגוון דרכים כדי להלחם בפגיעה בהתיישבות הן מכיוון משרד ראש הממשלה והן על ידי גופים שונים וארגוני שמאל קיצוני.

"הפכנו ממובלים למובילים", מסביר שגיא קייזלר, מנכ"ל הוועד. "מאות אלפי המתיישבים ביהודה ושומרון, בהם דור שלישי ורביעי להתיישבות, לא יהיו יותר אסקופה הנדרסת על ידי אלו מבקשים לפגוע בהם".