לקראת שינוי. לפיד
לקראת שינוי. לפידפלאש 90

שר האוצר, יאיר לפיד, תקף בצהריים בדף הפייסבוק שלו את ההחלטה עליה הודיע שר השיכון אורי אריאל לפרסם מכרזים לבניית למעלה מ-1,000 יחידות דיור ביו"ש ובמזרח ירושלים.

לדבריו, "פרסום המכרזים לשיווק 1,200 יחידות דיור במזרח ירושלים ובגושי ההתנחלויות הגדולים בעת הזו הוא טעות כפולה. את הפתרונות לבעיית הדיור צריך ליישם באזורי הביקוש וזו מטרת קבינט הדיור".

"בנוסף, השימוש במשאבים המיועדים לדיור למעמד הביניים כדי להתריס התרסה מיותרת אל מול האמריקאים ולתקוע מקלות בגלגלי שיחות שלום אינה נכונה ואינה מועילה לתהליך", הוסיף לפיד.

מנגד, ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, מברך על ההחלטה. "בניה חדשה בירושלים היא הכרחית להתפתחות ולחיזוק העיר ולמתן אפשרות לצעירים לגור ולרכוש בה דירה.  אני שמח שממשלת ישראל רואה איתנו עין בעין צורך חשוב זה. עלינו להמשיך ולהאיץ בשנים הקרובות עוד ועוד יחידות דיור בכל רחבי העיר ולכל המגזרים, לצד המשך פיתוחה הכלכלי, התרבותי, והחינוכי", ציין ברקת.

ראש העיר ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, מביע אכזבה מההחלטה, אשר מעניקה לעירו מספר קטן יחסית של יחידות דיור. "עם כל הכבוד לכך שהממשלה אכן 'זכרה' גם בהפשרה זו את העיר בה מתגוררת 10% מאוכלוסיית יו"ש, מדובר ב'לעג לרש'. אנו מקוים שהממשלה תתעשת ותכיר בכך, כפי שכל ממשלות ישראל הכירו בעבר, שהעיר ביתר היא עיר בקונצנזוס לאומי ואחד הפתרונות הזמינים ביותר לציבור החרדי בארץ".

מי שכמובן תקפה את המהלך היא יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אשר אמרה כי "הבנייה היא מטען צד שמניחה הממשלה לחיסול המשא ומתן, עוד לפני שהחל. לא יהיה הסכם עם הפלסטינים כל עוד תימשך הבניה בהתנחלויות", ציינה גלאון. לדבריה, לא יהיה הסכם שלום שאינו מבוסס על קווי 67' עם חילופי שטחים וחלוקת ירושלים.