בועז אלברט
בועז אלברטדוברות יצהר

בועז ועירית אלברט, תושבי יצהר, מגדלים מזה כמה שנים כרם ענבים ממנו מופק יין איכותי. לפני כשלושה שבועות קיבל בועז צו הרחקה מיו"ש.

בני הזוג קיבלו החלטה משותפת, לפיה הבעל, בועז, לא יציית לצו, גם במחיר של ישיבה בכלא.

בראיון לערוץ 7, מסבירה עירית, כי אין להם שמץ של מושג על מה ולמה הוצא הצו, "חוץ מהמילים מטעמי בטחון החלטיים, אין בצו הזה שום הסבר. הכול חומר חסוי, מטעמי בטחון. אף אחד לא יודע, השופט לא יודע, התובע והעו"ד לא יודעים, הכול חסוי. אין אף תושב במדינה שיכולים להרחיק אותו בלי לתת סיבה, רק אותנו תושבי יו"ש".

אלברט טוענת, כי הם מבינים שלא כדאי להם להילחם משפטית בצו, "לפני שבע שנים בעלי קיבל צו יחד עם עוד תושבים, גם אז ללא סיבה. בפעם הקודמת, פנינו לערכאה משפטית, הגשנו בג"צ אבל הרגשנו שהעסק מכור ואין מה לעשות. מסתבר שאם יש צו אלוף אז מי יעז לערער על הצו, אז היום אנחנו לא מוכנים להשתתף במשחק המכור".

לדבריה, היא מוכנה לשלם את מלוא המחיר, "אנחנו מפרים את הצו הזה גם אם המחיר הוא הליכה לכלא. ברור לנו שאסור לכבד את הצו. מדובר בתקופה הכי לחוצה של השנה בכרם, ניתוק מהאישה והילדים ומהפרנסה ללא סיבה במיוחד כעת זה עוול נוראי".

עירית פונה בקריאת עזרה, לכל מי שיכול לסייע, "היו פניות  לח"כ אורית סטרוק ולשר אורי אריאל , העזרה שאנחנו מבקשים היא, מי שזה כואב לו, שיזעק. אני רוצה שבעלי יהיה איתי בבית, אני לא מוכנה לקבל את זה שבלי שום סיבה ובלי שום אשמה מרחיקים בן אדם מהבית שלו".