משה פלד
משה פלדאורי וול

ח"כ לשעבר, אלוף משנה במיל' משה (מוסא) פלד, קורא למוזיאון ארץ ישראל בתל אביב שלא לאפשר לארגון השמאל הקיצוני 'זוכרות' לערוך במקום כנס תמיכה בזכות שיבה פלסטינית.

פלד מזכיר בשיחה עם ערוץ 7 כי בסוף חודש ספטמבר הקרוב יתקיים כנס בינלאומי של עמותת זוכרות, ארגון הפועל להנציח את הנכבה הפלסטינית ולפעול להחזרת הפליטים הפלסטינים לישראל.

הוא מציין כי "הכנס אמור להתקיים במוזיאון ארץ ישראל בחודש תשרי, גנדי זכרו לברכה היה מנכ"ל מוזיאון ארץ ישראל לאורך עשר שנים ובחודש תשרי אנו  מציינים 12 שנים לרצח גנדי ע"י רוצחים בני עוולה, לא יעלה על הדעת שבמוזיאון ארץ ישראל יתקיים כינוס שכזה".

לדבריו, "בהזמנה לכנס צויין כי הכנס יתקיים בכפר הערבי שייח מוניס שעל אדמותיו נמצא מוזיאון ארץ ישראל. הארגון הזה הוא ארגון אנטי ישראלי, נגד המדינה נגד ההתיישבות היהודית בארץ ישראל. מוזיאון ארץ ישראל לא יכול להתכסות אחרי האמירה שאנחנו משכירים את אולמות המוזיאון לכל החפץ בכך. לא יכול להיות דבר כזה, הם לא יכולים לתרץ זאת באמתלה של חופש הביטוי".

"אני קורא לציבור לעשות הכול כדי שהכנס הזה לא יתקיים במוזיאון ארץ ישראל, שיעשו אותו בבית פרטי. אני קורא להנהלת המוזיאון לבטל את השכרת האולם לארגון זוכרות ואני קורא לשרת התרבות לימור לבנת לעשות הכול כדי שהכנס לא יתקים במוזיאון ארץ ישראל", אומר פלד ומספר, "הצעתי למשפחת זאבי להפנות לראש הממשלה בקשה אישית ישירה כדי שיפעל לביטול הכנס במוזיאון ארץ ישראל".

נציין כי בכנס ידונו על "שיבה מעשית של הפליטים הפלסטינים על יסוד הכרה, קבלת אחריות ותהליך תיקון, המושתת על עקרונות הצדק המעברי בשותפות יהודית- פלסטינית", כך נכתב בהזמנה הרשמית.

ליאת רוזנברג, מנכ"לית עמותת זוכרות, רואה בקיום הכנס במוזיאון ארץ ישראל מעין "ניכוס מחודש" של האדמה ל"בעליה הראשונים", כלומר הפלשתינים. "בחירת המקום נעשית על פי שיקולים פונקציונליים רגילים לצד שיקולים פוליטיים - מוזיאון ארץ ישראל הוקם על אדמת שיח מוניס וככזה יש לו ערך וחשיבות פוליטית וסימבולית. קיום האירוע במקום הוא בבחינת אמירה וניכוס מחודש", הסבירה רוזנברג.