אנדרס ברינג ברייוויק
אנדרס ברינג ברייוויקצילום
שגריר ישראל בשוודיה, יצחק בכמן, השווה את שחרור 26 המחבלים הרוצחים לשחרור הרוצח הנורווגי לאנדרס ברינג בריוויק שרצח לפני כשנתיים 77 בני אדם. 



"כדי להסביר זאת במונחים שתושבי סקנדינביה יוכלו להבין, ניתן לומר כי את הזוועות שביצעו האסירים הפלסטינים ניתן להשוות למעשיו של בריוויק בנורווגיה", אמר בכמן בראיון.



"תתארו לעצמכם שברינג ישוחרר כמחווה כלשהי בדומה לשחרור האסירים הפלסטינים", הוסיף השגריר, "מחקרים מצביעים על כך שאנשים אלה יחזרו לבצע פשעים זה לא קל להשיג תמיכה ציבורית לשחרור האנשים האלה".



משפחות ההרוגים של אותו טבח שביצע ברינג מחו על דבריו של השגריר הישראלי וטענו כי אין להשוות בין שחרור האסירים לטבח ההמונים. חלק מהמשפחות הוסיפו כי במזרח התיכון המצב שונה מאחר ושם קיים מאבק אמיתי לשחרור הכיבוש, כלשונם.



ארגון נפגעי הטרור אלמגור הביע תמיכה בדבריו של השגריר וגינה את ההבחנות שעשו המשפחות השכולות הנורווגיות בין רצח יהודים לנורווגים. "התגובות בנורבגיה המנסות להבדיל בין טרור שמופנה לנורווגים לבין טרור ורצח שמופנה כלפי יהודים על ידי הפלסטינים מראות שהנורווגים לא למדו דבר מהתקופה שבה היהודים באירופה נרצחו והם שתקו והיו גם שהצדיקו. בנורבגיה שוררת אנטישמיות קבועה ומה שאמרו שם היום הנורווגים מסמל את המצב העגום שם.



הטעון שהפלסטינים נלחמים עבור חופש הוא טיעון שתומך בטרור ומבחינה זאת בדיעבד אחרי שהם ספגו פעולת טרור, כדאי שיסיקו ממנה מסקנות: רצח הוא רצח וטרור הוא טרור. אין הצדקה למשוגע נורוגי שטובח בילדים ואין הצדקה לנורמלי לרצוח ילדים״, תגובת אלמגור.