כוחות הביטחון בשער שכם לאחר הפיגוע
כוחות הביטחון בשער שכם לאחר הפיגועפלאש 90

כתב אישום הוגש הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד שני צעירים, תושבי הכפר עיסאוויה בירושלים, אשר ביצעו יחד עם מעורבים אחרים את פיגוע הדקירה במוצאי תשעה באב.

השניים, סולטן אבו חומוס ומחמוד רג'בי בני 19 ו- 18, השתתפו בפיגוע הדקירה בו נפגע מושה לימואי במוצאי ט' באב באזור שער שכם, בשעה שחזר מתפילת ערבית ברחבת הכותל המערבי לביתו.

אבו חומוס ואדם נוסף דקרו את לימואי, האחד מלפנים והשני מאחור, ופצעו אותו בחזה, במותן ובאמת היד. רג'בי תיצפת בזמן זה על מנת לוודא שכוחות הביטחון אינם מגיעים לזירה.

לאחר מכן נמלטו השלושה לעיסאוויה במונית שירות, כשהם מאיצים בנהג לצאת לדרך מייד בהבטחה שישלמו לו גם על המקומות הפנויים במונית. כשהגיעו לכפר העביר אבו חומוס את בגדיו לאחותו במטרה להעלימם, ואף הלך יחד עם האדם הנוסף למספרה על מנת להסתפר באופן שיקשה על זיהויו בידי הנדקר.

על פי כתב האישום, סולטן אבו חומוס מואשם בעברות של ניסיון רצח ושיבוש מהלכי משפט ואילו שותפו, מחמוד רג'בי, מואשם בחבלה בכוונה מחמירה.

מספר ימים לאחר הפיגוע סיפר לימוי לסגן השר הרב אלי בן דהן ולדוב קלמנוביץ' את סיפור הדקירה.

"המחבל הכניס את הסכין וסובב אותה בפנים. אמרתי כבר שמע ישראל, שיר המעלות, עליתי במדרגות, התקשרתי בטעות למשטרה במקום למד"א, עליתי במדרגות וראיתי סיור של המשטרה והעיריה, הם ראו אותי וישר הצליחו לחבוש אותי", סיפר.