האלוף הטרי פונדק
האלוף הטרי פונדקדובר צה"ל

מושל עזה לשעבר יצחק פונדק, שקיבל אתמול את דרגות האלוף בגיל 100, הסביר בראיון לערוץ 2 כיצד ניתן, לדעתו, להפסיק את ירי הטילים על ישראל מעזה.

"אני היום לא יכול להגיד לצה"ל מה לעשות," אמר, "אבל אני מצטער, אנחנו לא מטפלים בצורה הנכונה ברצועת עזה. בשנות ה-70, 71'-72', הייתי מושל רצועת עזה. תוך השנתיים [האלה] הרצועה נרגעה לחלוטין. אם הם שחקו כדורגל, אני בעטתי את הכדור הראשון. אני חילקתי את הפרס. הם עשו לי 12 מסיבות פרידה.

"היום – הם יורים טילים ואנחנו עונים להם בחיל האוויר במנהרות. אני מצטער. אם אנחנו נשב במקלטים, אז כל החיים נשב במקלטים.

"מה צריך לעשות? על כל טיל היום שהם יורים, אנחנו עונים בעשרים פגזים של תותחים. אם נהרוג 500 הם יירגעו מיד. ותאמיני לי יש לי ניסיון רב בזה. טיפלתי בערבים חמש שנים," אמר למראיינת סיון רהב-מאיר.

האלוף פונדק גם אמר בראיון בגלי צה"ל לפני מספר חודשים כי צה"ל אכן החריב כפרים ערביים במלחמת השיחרור וכי הוא אינו מצטער על כך. "אם לא היינו עושים את זה לא היתה מדינה. היו פה עוד מיליון ערבים," הוא אמר.

אלוף בדימוס יצחק פונדק, פיקד בחזית הדרום במלחמת השחרור, לאחר תום המלחמה פיקד על חטיבת הנח"ל, ובשנת 1953 מונה לפקד על גייסות השריון. בשנת 1971 נקרא לשירות הצבאי על-ידי שר הביטחון דאז, מר משה דיין ז"ל, ומונה למושל רצועת עזה בדרגת תת-אלוף.

בשנת 1954 החליט ראש המטה הכללי דאז, משה דיין ז"ל, להעניק לתת-אלוף יצחק פונדק דרגת אלוף, אך הבטחה זו לא מומשה.

כעת, לאחר כמעט שישה עשורים, בהגיעו לגיל מאה, החליט שר הביטחון, מר משה (בוגי) יעלון, וראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ, להעניק לתת-אלוף (מיל'), יצחק פונדק, דרגת אלוף ייצוגית.