רותם קודלר עיאש
רותם קודלר עיאשרשות בתי המשפט

שופטת בית המשפט לענייני משפחה בבאר שבע רותם קודלר עיאש חייבה גבר בתשלום של 25,000 ש"ח לאחר שהכפיש את גרשותו בפייסבוק.

האישה שנעלבה מהפוסט הגישה תביעה בסך 100,000 שקלים נגד הגרוש. האב טען בכתב ההגנה כי במשך שנים נהגה בו אשתו לשעבר באלימות מילולית ופיזית הכוללת קללות. לדבריו, פרסם את הדברים בשעת כעס, והתכוון לשלוח אותם לתובעת בלבד.

ערוץ 2 דיווח כי בית המשפט דחה את טענותיו וחייב אותו בתשלום פיצויים בסך 25,000 שקלים והוצאות המשפט.

"מדובר באמירות מכוערות, מרושעות, המהוות באופן חד משמעי לשון הרע. לא מצאתי כל ספק כי יש באמירות הללו כדי להשפיל את התובעת בעיני הבריות, לעשותה מטרה לבוז ולעג. אמירות אלו יש בהן כדי לבזות את האדם לגביו הן נאמרות, לגרום לו למבוכה, לפגוע בו", כתבה השופטת. "אמנם התרבות המילולית במדינת ישראל אינה אידיאלית, אמנם תרבות הגידוף בין בני זוג המתגרשים זה מזה מתאפיינת בהפקרות של ממש, כאשר צדדים לסכסוך משתלחים זה בזה, מתעמרים זה בזה בלשונם וכמעט הכל מותר ואולם במקרה זה התיר הנתבע לעצמו מעבר לגבולות המותר והמקובל".

השופטת קבעה עוד כי "הנתבע לא נהג בכבוד המינימלי הנדרש לא רק במתייחס לתובעת, אלא במיוחד במתייחס לבנותיו הקטינות, שידע כי הן חברות שלו ושל אימן ב"פייסבוק" וכי ייחשפו לתוכן אשר יפורסם על ידו וכן כי ישנה אפשרות כי חברותיהן וחבריהן לכיתה, לשכונה, למשפחה, ייחשפו לתוכן זה". 

"במציאות הישראלית הנוכחית, אין אדם בר דעת שאינו מכיר את עוצמת הכלי הנקרא 'פייסבוק'. ה'פייסבוק' יכול להיות אמצעי קטלני של ממש, כבר נמצאנו כמדינה מלווים בכאב, הורים לנער צעיר שנפל קורבן לפגיעה ע"י חבריו לכיתה באמצעות ה'פייסבוק' ושם קץ לחייו בעקבות חרם שאורגן באמצעות ה'פייסבוק'. נורות האזהרה דולקות וכעת יש לחדול את התופעה. אין זה ה'פייסבוק' שאשם, כשם שאקדח אינו יורה אלא אם יורים בו. האחריות וחובת הזהירות מוטלת על ציבור משתמשי הרשת החברתית . הנתבע בתוך עמו ובמדינת ישראל הוא חי וידע גם ידע מהי עוצמת כלי הנשק בו הוא עושה שימוש", כתבה בפסק הדין.