סמים נייס גאי
סמים נייס גאידוברת מחוז ש"י

ראש עיריית טורונטו, רוב פורד, ניצל את ההודאה הגלויה של ג'סטין טרודו, מנהיג המפלגה הליברלית, בעניין עישון אקראי של מריחואנה, ואף הוא בחר להודות בפה מלא בעישון של הסם. על כך מדווח אתר שלום טורונטו.

כאשר הוצגה בפניו השאלה בעניין זה השיב פורד: "כן, עישנתי הרבה מריחואנה". פורד נמנע מלציין מתי ובאלה נסיבות הוא עישן את הסם. בשנת 1999 נעצר פורד בפלורידה וברשותו כמות קטנה של מריחואנה. הסעיף על החזקת מריחואנה בוטל והוא הועמד לדין על נהיגה תחת השפעת אלכוהול.

סרטון וידאו שצולם בשנה שעברה תיעד את פורד בעישון אדי קוקאין בנרגילה בחברת סוחרי סמים, שאחד מהם נרצח השנה, והאחרים נעצרו בידי המשטרה. שני עיתונאים של טורונטו סטאר צפו בסרטון הווידאו שמעולם לא נחשף לציבור ע"י סוחרי הסמים שמחזיקים בו. בראיון בעבר לטורונטו סאן אמר פורד, כי הוא חדל מעישון סמים בשנת 2010, וכי מעולם לא נטל קוקאין. 

ראש ממשלת אונטריו, קתלין ווין, הודתה אף היא בעישון מזדמן של מריחואנה והיא חדלה מכך עם הולדת ילדיה לפני יותר משלושה עשורים. בתשובה לשאלת כתבים אמרה ווין, שהיא בוחרת בשלב זה שלא לנקוט עמדה ברורה בשאלה אם להתיר בחוק את עישון הסמים הקלים ומצדדת בפתיחתו של דיון ציבורי בסוגיה זו.