אדישים לנעשה. עיריית ירושלים
אדישים לנעשה. עיריית ירושליםפלאש 90

ראשי 'יד לאחים' שיגרו בימים האחרונים מכתב בהול לעיריית ירושלים, בו הם מתריעים מפני פעילות מיסיונרית על גבי מודעות רחוב של עירית ירושלים.

תחת הכותרת: "שמד בחוצות ירושלים – ע"ג רכוש העיריה!", הם כותבים כי "הרינו להביא לידיעתכם כי מאות אנשים, חילונים ודתיים, פונים למשרדינו אודות מסע תעמולה מאחז עיניים ושקרי הנערך על גבי לוחות המודעות בחוצות ירושלים.

"מדובר בקמפיין מיסיונרי אגרסיבי של פעילי כת משיחית־נוצרית, המפרסמים בראש חוצות מודעות תמימות למראה עם פסוקי תהילים, מודעות אלו מובילים את התושבים התמימים לפרסומים של המיסיון הנוצרי, שם משדלים אותם להמיר את דתם לנצרות. משנה חומרה מקבלת העובדה כאשר הפרסום נעשה על גבי לוחות המודעות הרשמיים של עיריית ירושלים. בטוחים אנו כי אנשי המיסיון מנצלים את עובדת היותנו בתקופת בחירות בתקווה כי החוק לא יאכף נגדם...

"מדובר בצעד מתריס של קיצונים פונדמנטליסטיים שכבר יצר סערה ומהווה פגיעה חמורה ברגשות דתם של יהודים מכל קצוות הקשת בעיר הקודש. הפונים למשרדינו הביעו זעזוע עמוק ושאט נפש לנוכח פרסומים פוגעניים אלו".

"נדגיש כי גם תיירים יהודיים רבים נדהמו לראות כי דווקא כאן, בעיר הקודש בירושלים, ייפגשו עם תעמולה בהטעיה ותרמית מיסיונרית במסווה של יהדות.

"פונים אנו אליך בדחיפות, כי תואיל להביא להפסקת הפרסום ולהורדתו המיידית מרחבי העיר ירושלים. יצויין כי ראשי רשויות אחרים בארץ הורידו בעבר קמפיינים נוספים של כת זו, בשל הטעיית הציבור ובמטרה למנוע פגיעה בתושביהם".

יו"ר 'התנועה למען ירושלים ותושביה' הרב חיים מילר, התגייס אף הוא למאמצי הארגון והזעיק את הנציגות בעירייה ובכנסת בעקבות מה שכינה: "השתלטות המיסיונרים על עיר הקודש והמקדש פלטרין של מלך. ויש להאבק נגדם שיבינו שאין להם מקום בירושלים".

מילר שוחח עם מספר גורמים בעירייה ובכנסת ודרש כי לא תינתן אפשרות של פעילות מיסיונרית בעיר ירושלים, ובפרט שזה מופיע כפגיעה ברגשות הציבור ובידם לעזור ולפעול נגד התופעה החמורה.