ההפגנ ה בתחריר
ההפגנ ה בתחריראתר האחים המוסלמים

דו"ח חדש של מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית' מציג שורת ציטטות מתוך העיתון הרשמי של הרשות הפלשתינית, אל-חיאת אל-ג'דידה, ומהן עולות האשמות המוטחות בארצות הברית כאילו היא וישראל עומדות מאחורי הסערות בסוריה, מצרים ובמדינות נוספות במזרח התיכון.

באחד המאמרים המופיעים בעיתון הרש"פ נכתב כי "הם [האמריקאים] אינם נעצבים מאירועי ההשמדה, משום שהם עצמם השתמשו בהרג כאמצעי וכאסטרטגיה לשליטה גלובלית... זוהי עריצות שמגמתה לחלק כל מדינה... וזהו מאמץ שבאמצעותו רוצים האמריקאים להפיל את מדינת הלאום אשר הופיעה בעולם הערבי בעקבות מלחמת העולם השנייה".

כדי להסביר את הרעיון שמאחורי "המהלך האמריקאי" נכתב בעיתון הרש,פ כי מדובר בהמשך ישיר לתפיסה ולמדיניות האמריקאית המסורתית שמבקשת "לחלק מחדש את עמי האומה הערבית על בסיס עדתי, דתי ואתני." 

על פי הדו"ח עיתון הרש"פ מציג את ארה"ב כמדינה אימפריאליסטית צמאת-דם, הרוצה ופועלת להמשך החורבן וההרג של אזרחים ערבים בסוריה: "אין בזירה הבינלאומית דבר מגונה או כואב יותר מהפלישה האמריקאית ומהתנהגותם הפרועה של האמריקאים... האמריקאים ידעו כי אסד מחריב את סוריה, וזה מה שהם ייחלו לו ולכן הם פעלו להביא להמשך הטבח והחורבן", נכתב שם.

ראשי 'מבט', איתמר מרכוס ונאן ז'אק זילברדיק, מציינים בדו"ח כי הדמוניזציה של ארה"ב בעיתון הרשמי של הרש"פ היא נושא החוזר על עצמו בעיתון כבר זמן מה. השניים מצטטים את העורך לשעבר של עיתון הרש"פ, חאפז ברגותי, שכתב לפני מספר חודשים: "מה שמתרחש בסוריה הוא התשתה, כדי שייעלמו מאפייני המדינה שבה, עד שתהיה מפלגה מתאימה, ידידה וספיחה של האמריקאים, שתתפוס את השלטון".

על פי עיתון הרש"פ המהומות והתסיסה העדתית בעיראק של היום מוצגים כדבר שארה"ב ייעדה לעיראק, ושהיא כופה כעת על סוריה: "לאחר החרבתה של עיראק והפעולות למען חלוקתה, הניסיון כעת חוזר על עצמו בסוריה".

בין הדוגמאות הרבות שמציגים ראשי 'מבט' ניתן לקרוא גם את הדברים הבאים:

עדלי סאדק, שגריר אש"ף בהודו, בעל טור קבוע בעיתון הרש"פ, כתב בטורו על הארמקיאים: "זוהי עריצות שמגמתה לחלק כל מדינה... וזהו מאמץ שבאמצעותו רוצים האמריקאים להפיל את מדינת הלאום אשר הופיעה בעולם הערבי בעקבות מלחמת העולם השנייה".

במאמר דעה כתב פואד אבו חג'לה, בעל טור בעיתון הרש"פ: "מאז נפילתה של ברית המועצות וקריסת הגוש הסוציאליסטי באירופה, התאמצה ארה"ב ליצור 'דחליל' חדש, שקיומו יצדיק את כל המלחמות שלה, את כל הקנוניות שלה ואת מדיניותה התומכת בעושק. בשלב ההוא החליטו האמריקאים להפעיל את בעלי הברית האסטרטגיים שלהם, ודחפו את התנועות האסלאמיסטיות לבצע מעשי זוועה שהשחירו את פני האסלאם והמוסלמים בעולם, ואפשרו לוושינגטון להחליף את האיום הסובייטי, כביכול, באיום אסלאמי מדומה. [כך] החלה 'המלחמה נגד הטרור,' שהפילה משטרים פאן-ערביים ופרוגרסיביים והסתיימה בכיבוש מדינות ערביות, [אך] היא לא שמה קץ אפילו לארגון טרור אחד מבין הארגונים שארה"ב נתנה להם חסות מרחוק וסיפקה להם קרקע פורייה להתרחבות ולהתפשטות... כך אנו והעולם כולו התרגלנו לראות תמונות של רצח בדם קר ושחיטה של חטופים כבולי ידיים באמצעות חרבות שנושאים 'ג'יהאדיסטים..'..".

עוד הוסיף וכתב אבו חג'לה: "נראה כי וושינגטון טרם השיגה מהמטורפים הללו את כל מה שהיא רצתה, ולכן היא מאפשרת להם חופש פעולה ומעבר מזירה לזירה, על מנת לספק דוגמאות נפשעות חדשות שיבססו את תדמיתו הלא צודקת של האסלאם בעולם. הם עדיין רוצחים בסוריה, והם עדיין חוטפים ומפעילים טרור באלג'יריה. הם נמצאים בכל יתר מדינות ערב - גם אם רבים מהתאים שלהם עדיין רדומים ויתעוררו רק בהינתן אור אמריקאי ירוק".

בחודש הקודם רמז בעל טור בעיתון הרש"פ כי האנרכיה השלטונית המתחוללת במצרים מתוזמרת על ידי המודיעין האמריקאי: "מה שמתרחש כעת בקהיר מהווה [אות] אזהרה ליכולותיהם של הכוחות המחכים [להזדמנות] לפורר את החברה המצרית, למחוק את זהותה הלאומית, ולהניע מגזרי ציבור גדולים נגד המדינה, במסגרת החלטה הנראית דומה להחלטתו של המודיעין המרכזי האמריקאי להניע עשרות אלפי איראנים ברחובות טהראן בכדי להפיל את ממשלתו של מוחמד מוסאדק בתחילת שנות החמישים".