סגר את התיק. עפרוני
סגר את התיק. עפרוניצילום: פלאש 90
הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני, הורה על סגירת תיק החקירה בנוגע לנסיבות מותו של באסם אבו רחמה, תושב הכפר בילעין.
 
אבו רחמה נהרג על פי החשד מירי רימון גז מטווח קצר שביצע כוח צה"ל ותועד על ידי מפגינים.
 
על החלטתו של עפרוני נמסר בהודעה שהגישה המדינה לבית המשפט העליון במסגרת עתירה שהגישה משפחתו של אבו רחמה בדרישה להעמיד את האחראים למותו לדין.
 
בהודעה נטען, כי "אין די ראיות, במידה הנדרשת בפלילים, לצורך נקיטת הליכים משפטיים כנגד מי מהחיילים המעורבים באירוע".

בשל מעורבות שוטרי משמר הגבול באירוע, התקיימה גם חקירה במחוז ש"י של המשטרה, במקביל לחקירת המצ”ח שנסגרה.

תשובת המדינה מעלה כי גם במקרה זה, החליטו בפרקליטות מחוז המרכז על סגירת תיק החקירה המשטרתי נגד שוטרי מג"ב החשודים, "זאת לאחר שמצא כי לא ניתן להצביע, במידת הוודאות הנדרשת בהליך הפלילי, על זהות הפוגע בבנה של העותרת", לשון תגובת המדינה.

מדובר צה"ל נמסר, כי "בתום חקירה ממושכת וסבוכה, ולאחר בחינת כלל חומר הראיות החליט הפרקליט הצבאי הראשי כי אין די ראיות, במידה הנדרשת בפלילים, לצורך נקיטת הליכים משפטיים נגד מי מהחיילים המעורבים באירוע בו נגרם מותו של באסם אבו-ראחמה. כמו כן, הוחלט כי חומר הראיות אינו מאפשר להסיק כי הירי בוצע שלא על פי הפקודות. עדכון על אודות החלטה זו הועבר לבג"ץ ולבאי כח משפחת המנוח". 

גורמים צבאיים מציינים, כי החקירה לבירור נסיבות מותו של באסם אבו רחמה, אשר הסתיימה לאחרונה, כללה מספר רב של פעולות  חקירה, לרבות גביית עדויות ממספר רב של עדי ראייה ובחינת ממצאים פורנזיים וסרטונים אשר תעדו את האירוע על ידי מומחים.

אותם גורמים מוסיפים, כי נוכח קיומו של בג"ץ תלוי ועומד בעניין, ולאור מעורבות לוחמי מג"ב באירוע, בחן המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים את חומר החקירה ואת חוות הדעת המשפטיות שנערכו בנוגע למעורבות לוחמי מג"ב וחיילי צה"ל והגיע למסקנה דומה.