יותר שוויון. ארדן
יותר שוויון. ארדןפלאש 90

שר התקשורת והגנת העורף, גלעד ארדן, מותח ביקורת על הגישה לפיה המסקנה העיקרית ממלחמת יום הכיפורים היא הצורך שלא לפספס כל הזדמנות להסכם מדיני עם שכנותיה של ישראל.

"ההלקאה העצמית השנתית שהולכת תמיד לאותו כיוון לא תמיד מדוייקת לאור מה שאנחנו רואים כאן במזרח התיכון", אמר ארדן בראיון לגלי צה"ל. "בכל דיון מאז מלחמת יום הכיפורים המסקנה שאני שומע בכלי התקשורת היא לא שצריך לבצר את צה"ל ולחזק את יכולתו אלא 'אסור לנו לפספס "הזדמנויות" לשלום'".

בנוגע לאירועי התקופה האחרונה וחוסר המוכנות למתקפה כימית אמר ארדן, כי "שום מדינה בעולם גם לא ישראל לא יכולה להיות מוכנה כל הזמן לכל תרחיש של איום עליה כי אין שום כלכלה שמסוגלת לעמוד בדבר כזה. יש מקום רב להערכות של המודיעין הישראלי שיש לו האמצעים המודיעיניים הטובים בעולם".

"המילה מוכנים היא מילה אבסולוטית ולעולם לא ניתן להגיע למוכנות שכזו", הסביר ארדן, "למרות שאני לא מופקד באופן ישיר על חלוקת ערכות המגן, זו דוגמה לאחריות שמנהיגות צריכה לגלות. אם כל ההערכות מדברות על כך שהסיכוי לשימוש בנשק כימי כלפי מדינת ישראל שואף לאפס אז אין טעם לפתוח עוד תחנות חלוקה ולבצע רכש במיליארדים שאחר כך יבוא על חשבון דברים אחרים".

"אני יכול להבין את הציבור אבל לא כל דבר שהציבור לוקח למקום מסוים הממשלה צריכה מייד לשנות את סדרי העדיפויות שלה. צריך למצוא את האיזון שבין השגרה לבין החירום", הוסיף ארדן.

ארדן הסביר גם את ההחלטה להקפיא את הרפורמה ברשות השידור, "קיבלתי את ההחלטה להקפאת הרפורמה, מדברים על הרפורמה שנים רבות, נכתבו 12 דו"חות ואף אחד מהם לא יושם. לאחר שבחנתי את המתווה שהושג הגעתי למסקנה שאין היגיון להזרים מיליארד שקלים לרשות השידור מבלי שאנחנו בטוחים שהכסף יגרום לכך שיהיה שינוי במה שאנחנו רואים על המסך".

לדבריו, "מדינה קטנה כמו ישראל צריכה שידור ציבורי חזק, אני רוצה שמדורת השבט תהיה השידור הציבורי. הדברים האלו מתואמים עם ראש הממשלה ומתבצעים על דעתו".

ארדן ציין כי למרות הרצון להגן על העובדים אין מנוס מרפורמה, "אני חושב שיש יותר מידי עובדים ברשות השידור, צריך להיות שם שינוי מרחיק לכת שיביא למצב אחר, כל זה כמעט לא מאפשר השקעות בתכנים. המחויבות שלי היא ל-8 מיליון אזרחי המדינה ומה הם יראו על המסך, יחד עם המחויבות לעובדים".