חיילי נצח יהודה (ארכיון)
חיילי נצח יהודה (ארכיון)פלאש 90

הרב יצחק בר חיים, מרבני עמותת גדוד 'נצח יהודה', מספר לערוץ 7 על מסירותם של החיילים בצום יום הכיפורים.

"כמו בבית חולים, גם בצבא פיקוח נפש דוחה שבת ויום כיפורים. המשימות נמשכות אבל אנחנו מנסים לחזק אותם למרות הנתונים הקשים של הצום", אמר הרב בר חיים והזכיר את החום הכבד ששורר ברחבי הארץ. 

לדבריו, העמותה שמאחורי הגדוד מתגברים את הבסיסים ברבנים ובחזנים. "לא תמיד הרבנות הצבאית מצליחה להביא מספיק אנשים ואנחנו משתדלים לסייע. שולחים אפילו אברכים בוגרי 'נצח יהודה' לתגבר את המניינים, שיהיה חזן ושידע גם לענות על השאלות של החיילים". 

הרב בר חיים מציין כי החיילים מקבלים תדרוך מלא מהרב הצבאי לגבי צום יום הכיפורים, "נניח במידה והם בפעילות מבצעית - כמה הם יכולים לשתות בשיעורים. חלק גדול מהחיילים יכולים לשתות אבל רובם לא שותים. הם מתקשרים אלי בסוף הצום ומספרים 'צמנו ופעלנו כרגיל'". 

הוא מקווה שגם המפקדים בשטח יתחשבו בחיילים שצמים. "יש מניין קבוע, אבל על פי רוב המפקד מתחשב בחייל, כך שלדוגמה מי שלא יכול להתפלל תפילת ערבית שיהיה לפחות בשחרית ואם לא אז בנעילה, לכל הפחות שישתתף בתפילה אחת במניין. יש מקום להתחשב בחייל הדתי אם זה אפשרי כדי שהוא יוכל להשתתף בתפילה בבית הכנסת לצד הפעילות המבצעית החשובה", הדגיש הרב בר חיים.