משה ליאון
משה ליאוןפלאש 90

שר הפנים גדעון לסער הצטרף לשרים וח"כים של הליכוד הקוראים לתמוך במשה ליאון לראשות עיריית ירושלים.

במכתב ששלח גדעון סער ציין כי הוא מכיר את משה מאז תקופת העבודה המשותפת כאשר כיהן בתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה וסער כמזכיר הממשלה.

"לאורך השנים הוא שירת בתפקידים ציבוריים בכירים וקיבל על עצמו משימות שונות ומגוונות בעלות אופי ציבורי. משה ליאון מכיר היטב את מערכות השלטון, המרכזי והמקומי, במדינת ישראל. על כך, אני משוכנע שכראש עיר, הוא ידע היטב לשרת את עניינה של בירת ישראל מול משרדי הממשלה השונים ולהיטיב לרתום אותם לקידומה", כתב שר הפנים.

עוד הוסיף כי "משה ליאון הוא אדם עם תודעת אמת עמוקה לגבי עם ישראל, מורשתו ויעודו ובתוך כך מרכזיותה של ירושלים. הוא אדם עם אישיות כובשת לב וסובלנית וביכולתו להתמודד באופן מושכל עם המאפיינים השונים והשקפות העולם השונות של חלקי האוכלוסייה השונים בירושלים". לסיום הדגיש סער כי על בסיס היכרותו רבת שנים עם ממשה "אני משוכנע ביכולתו להיות ראש עיר מצוין לירושלים ולהובילה בהתמודדות עם אתגרי השעה".

בנוסף לקריאה של שר הפנים, פנו יו"ר מזכירות הליכוד ושר התחבורה ישראל כץ, יו"ר מרכז המפלגה דני דנון ויו"ר לשכת הליכוד זאב אלקין במכתב לחברי תנועת הליכוד בירושלים בבקשה לתמוך במועמדותו של ליאון לראש העיר כנציג רשימת הליכוד ביתנו.

במכתב נכתב בין היתר כי ליאון הוא "ציוני, דתי ושורשי, איש הליכוד והמחנה הלאומי מאז ומתמיד". עוד הוסיפו כי ליאון הוא "איש של עשייה, בעל ניסיון ניהולי עשיר ומוצלח שבכל תפקידיו הציבוריים דאג לבניינה של ירושלים, והזרים מאות מיליוני שקלים לפיתוחה, החל מכהונתו כמנכ"ל משרד ראש הממשלה של בנימין נתניהו, דרך תפקידו כיו"ר הרכבת ועד לתפיקדו האחרון כיו"ר הרשות לפיתוח ירושלים, תפקיד אותו מילא בהתנדבות בחמש השנים האחרונות".

לאחרונה, השתתף סגן השר אלקין באירוע תמיכה במשה ליאון לרגל ראש השנה, שם הדגיש כי "לאחר שנות דור, הגיע זמנה של הציונות הדתית לאומית, המהווה את רוב רובם של תושבי ירושלים, להנהיג את העיר ולהפוך אותה למוקד ציוני ולאומי, יהודי וערכי, תרבותי וחברתי שיהיה אור לגויים, דוגמא ומופת".

באותו אירוע הגיעו והביעו שרים וחברי כנסת רבים את תמיכתם במשה ליאון : השר לנושאים אסטרטגיים לענייני מודיעין וליחסים בינלאומיים- יובל שטייניץ, שר התיירות- עוזי לנדאו, שר האנרגיה וסגן רוה"מ סילבן שלום, סגן השר אופיר אקוניס, סגנית יו"ר הכנסת גילה גמליאל, יו"ר ועדת החוץ והביטחון, יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, סגנית שר הפנים- פאינה קירשנבאום,  השר לבטחון פנים- יצחק אהרונוביץ ועוד.