כנס למען יו"ש

כנס הסטורי וחסר תקדים התקיים אתמול (ג) בפרלמנט האירופי בבריסל.

לראשונה מאז הקמת ההתיישבות ביו"ש לפני למעלה מארבעים שנה התקיים במעוז ההתנגדות המרכזי שלה - הפרלמנט האירופי -  כנס רשמי לתמיכה גלויה בהתיישבות בישובי יהודה ושומרון.

את הכנס ארגנו סגן יו"ר ועדת החוץ של הפרלמנט האירופי, ד"ר פיורלו פרוברה מאיטליה, אשר הפך בעצמו ממתנגד לתומך לאחר סיור בשומרון, וכן חבר הפרלמנט הבכיר בסטיאן בלדר מהולנד, יו"ר הועדה ליחסי ארופה ישראל בפרלמנט האירופי, אשר הפך גם הוא לידיד השומרון.

מישראל כללה המשלחת המיוחדת את ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, מ"מ ראש המועצה יוסי דגן ומנהל יחידת קשרי החוץ של המועצה שי אטיאס. יחד עם אנשי השומרון הגיעה יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ איילת שקד.

במקביל למספר הגבוה של חברי הפרלמנט והבאז העצום שיצר הכנס, נאם בכינוס, לראשונה יחד עם אנשי מועצת השומרון, שגריר ישראל באיחוד האירופי דוד ולצר.

לאורך היומיים שקדמו לכנס קיימו חברי המשלחת סבב פגישות עם חברי פרלמנט רבים, תוך דגש על חברים בועדת החוץ, ובראשם אלמר ברוק מגרמניה, יו"ר ועדת החוץ של הפרלמנט האירופי, הנחשב לאחד האנשים החזקים באיחוד וסגן נשיא הפרלמנט האירופי אלג'ו וידאל קוודרס מספרד.

בכינוס ההסטורי שהתקיים אמש באולם ועדת החוץ השתתפו כ-20 חברי הפרלמנט האירופי, וכן אנשי תקשורת רבים.

ראש המועצה האזורת שומרון גרשון מסיקה אמר בנאומו "האיחוד האירופי צריך לעשות חשבון נפש נוקב על התייחסותו לעם היהודי בהיסטוריה בכלל ובתקופה האחרונה בפרט. האנטישמיות הישנה והרעה מתכסה כיום בתלבושת של אנטי ישראליות".

סגנו יוסי דגן אמר, "הדבר החשוב ביותר הוא להגיע לשטח ולראות בעיניים. שנים מדברים בבניין הזה על יו"ש ובכל זאת רוב החברים לא היו וראו את המציאות. על האיחוד האירופי לעצור את המימון של ארגוני השמאל הקיצוני המחבלים בדו קיום של התעשייה ביו"ש, זה גם בזבוז משווע של כספים וגם פוגע בדו קיום וביחסי האיחוד וישראל".

ח"כ איילת שקד הבהירה כי יהודה ושומרון אינו שטח כבוש,  "הגיע הזמו להגיד את האמת, יהודה ושומרון הם לא שטח כבוש, אלא שטח שנוי במחלוקת, זו האמת גם על פי החוק הבינלאומי".

דברי משלחת ראשי ההתיישבות בשומרון וחברי הכנסת לא הותירו את חברי הפרלמנט אדישים ורבים מהם מחאו כפיים.

חבר ועדת החוץ אדריאן סברין מרומניה אמר כי ההנחיות החדשות לסימון מוצרים מיו"ש חייבות לעבור בדיקה מחודשת. "למרות שיש מחלוקות, צריך לחשוב האם זה הזמן ללחוץ על המקום היחיד היציב במזרח התיכון".

חבר  הפרלמנט מגדי עלם מאיטליה דיבר על האיסלאם, "אני מסכים עם הדברים. הבעיה היא לא הישראלים, אלא האיסלם. העם הערבי סובל מהם גם כן, האיחוד האירופי דווקא מאשים את ישראל. עשינו באירופה הרבה טעויות, ובמקום להשכין שלום עשינו ההיפך".

חבר הפרלמנט האירופי אוקי זולסטרה מהולנד אמר כי הופתע לשמוע כי הרשות הפלסטינית משלמת משכורת למחבלים רוצחים, "נדהמתי לשמוע שהרשות הפלשתינית שאנו תומכים בה כספית משלמת משכורות לרוצחים היושבים בכלא הישראלי. אנו צריכים לחקור ולבחון ביטול התיקצוב האירופי לרשות הפלשתינית".

סיכם את הכנס סגן יו"ר ועדת החוץ פיורלו פרוברה, "חברי פרלמנט בבית הזה אינן מכירים את העובדות. האם ידעתם שבמפעלים בשומרון עובדים ערבים ויהודים זה לצד זה? הרעיון ללחוץ את ישראל ולהטיל עליה סנקציות, איננו מקובל. הוא לא יביא שלום, אלא רק עלול להביא לאבטלה לפשתינים, שכתוצאה ממנה הם עלולים לפנות לטרור".

הכנס אורגן ע"י "משרד החוץ של המועצה האזורית שומרון", הפועל מזה כשנה וחצי מול הפרלמנט האירופי יצר קואליציה נדירה עם כ-20 חברי פרלמנט החברים בפרלמנט האירופי.

כזכור, יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון המפעילה את "משרד החוץ של השומרון" אירחה במשך השנה וחצי האחרונה למעלה מ-70 חברי פרלמנט ממדינות אירופה לסיורים בשומרון וכן למעלה מ-100 עיתונאים זרים, אשר התרשמו ממראה עיניהם והתחברו ברובם לעשייה ההתיישבותית בשומרון.