המועמד לראשות העיר לוד, יורם מרציאנו, מתכוון למנות לראשונה סגן ראש עיר ערבי במידה וינצח בבחירות שבחודש הבא.

בפגישה שקיים מרציאנו עם ערבים תושבי לוד, הוא הודיע על כוונתו וזכה למחיאות כפיים. "שאלו אותי, 'אתה הולך למנות סגן ראש העיר ערבי?' הנה אני אומר לכם כאן ועכשיו. אני בהחלט רוצה למנות סגן ראש עיר ערבי כחלק מניהול העיר ואני חושב שהגיע זמן שזה יקרה".

הסרטון זכה לתפוצה נרחבת בקרב מאות משפחות הגרעין התורני בלוד ועורר סערה לקראת הבחירות לראשות העיר. "באופן שיטתי מרציאנו מתנגח במשפחות של הגרעין התורני", אמר תושב לוד וציין כי "פעם אחת הוא אומר לערבים שלא סללו את כביש כצנלסון בגלל שהכביש משרת ערבים ופעם אחרת הוא מבטיח למנות סגן ראש עיר ערבי". 

בשיחה עם ערוץ 7 הודה מרציאנו כי הוא אינו פוסל אפשרות למנות לעצמו סגן ערבי במידה וייבחר לראשות לוד, וכך גם לא יימנע ממינוי סגן יהודי. "אני לא פוסל למנות שום סגן. לא רוסי, לא ישראלי, לא מש"ס, לא מ'ישראל ביתנו', לא מהבית היהודי. אני אשתף פעולה עם כולם ולא פוסל אף אחד בגלל דת, גזע וצבע עור".

מרציאנו תקף מועמדים אחרים שלדבריו "מפנים גב" לגרעין התורני כשהם משוחחים עם ערבים, ו"מלכלכלים על ערבים" כשמשוחחים עם אנשי הגרעין התורני. "כל גלי השנאה שמגלים אנשים שהולכים למגזר הערבי ומדברים איתם בערבית 'אחינו היקרים', ומצד שני הולכים לגרעין התורני - זה חוסר מנהיגות משווע של אדם חסר עמוד שדרה ושל חוסר יכולת להוביל את כל האנשים ביחד".

הוא מספר על חוגים בגרעין התורני שמעריכים את כוונתו לשרת את כלל הציבור, ערבי ויהודי כאחד. "הם פונים אלי ואומרים שהם גאים ביכולת שלי להיות ראש העיר של כולם כי גם הם לא באו לגרש את הערבים אלא לחיות איתם", כך מרציאנו.