לינץ' למרגלות הר הזיתים
לינץ' למרגלות הר הזיתיםאפריים זילברברג
לינץ' במזרח ירושלים. משפחה חרדית מניו יורק שעשתה דרכה ברכב פרטי שכור לתפילה בהר הזיתים הותקפה אחר הצהריים (רביעי) קשות ע"י פורעים ערבים. 

ניתאי שילה, תושב האזור, שסייע למשפחה לאחר הלינץ', סיפר לערוץ 7 כי מדובר במשפחה חרדית עם ילדים שנקלעה לפקק תנועה גדול סמוך להר הזיתים. "כשעמד רכבם בפקק החלו פורעים ערבים לתקוף את הרכב באבנים ובלוקים", הוא סיפר.

לאחר שניפצו את השמשות ניסו התוקפים להגיע למשפחה עצמה. הם החלו לתקוף את הנוסעים תוך שאלה זועקים לעזרה בתוך הרכב.
במשך דקות ארוכות זעקה המשפחה לעזרה אך לא זכתה לסיוע. נהג הרכב ניסה כל העת להימלט מהמקום אך ללא הצלחה.
בסופו של דבר הצליח הנהג להימלט לתחנת המשטרה הממוקמת באזור הר הזיתים וניידות משטרה יצאו לאזור הלינץ' בניסיון ללכוד את המעורבים.

אחד מהנוסעים נפצע בידו ובראשו ופונה באמצעות אמבולנס לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים.

"כל האוטו מרוסק", סיפר שילה, "מדובר בנס גדול. אני מתקשה להסתכל על האוטו המרוסק ולהאמין שהמשפחה יצאה מכאן בשלום".

אריה קינג, המתיישב היהודי הראשון בהר הזיתים המתמודד למועצת העיר, הגיב ללינץ', "אמש בדרכי חזרה משמחת בית השואבה בקדמת ציון להר הזיתים ארבו מספר ערבים לרכב שלי והתכוונו ליידות עלינו אבנים. במקום לסגת או להמתין למשטרה, נסעתי לעבר הערבים פרקתי מהרכב וחסמתי את הכביש. הערבים ברחו כאשר זיהו יהודי שלוקח יוזמה ורודף אחריהם. למיותר לציין הנוסעים ברכב לא נפגעו והרכב לא ניזוק. זה המסר שלי בבחירות הקרובות מחזירים את הגאווה היהודית לתושבי העיר היהודים.

אני אפעל  לתגבור השיטור הקהילתי בשכונות נתפר ולהצבת מצלמות אבטחה במעגל סגור במרחב הציבורי. לא יכול ראש העיר לטמון את ראשו בחול ולהאשים את הממשלה. העירייה יכולה בהחלט לשנות את המצב. הכל שאלה של סדרי עדיפויות. אנחנו נשנה את סדרי העדיפויות ומי שמכיר אותי יודע שאני מתכוון למה שאני אומר".