המשלחת הגדולה ביותר בתולדות הכנסת תצא לסיור במחנה אושוויץ- בירקנאו בפולין, בליווי ניצולי שואה, למושב ייחודי בנושא "המאבק באנטישמיות".

מטרים ספורים מתאי הגזים בהם נטבחו רבבות יהודים, יתכנסו נציגי בית הנבחרים של מדינת היהודים.

המשלחת הישראלית, שתכלול 60 חברי כנסת, עתידה לצאת ביום השואה הבינלאומי, ה-27 בינואר 2014, בהובלת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.

המשלחת תכלול נציגים בכירים מצה"ל, הרבנים הראשיים לישראל ונציגי אגודות הסטודנטים, המהווים חוליה מקשרת בין העבר לעתיד.

כדי להצהיר כי בעית האנטישמיות אינה עניין ליהודים בלבד, אלא בעיה כלל עולמית, יצטרפו למשלחת בכירי ממשל ובתי נבחרים מכל העולם, יחד עם משלחות מאירופה ומשלחת בכירה, דו-מפלגתית, של מנהיגים מבית הנבחרים של ארה"ב. חתן פרס נובל הידוע וניצול השואה, אלי ויזל, יצטרף אף הוא למשלחת מארה"ב.

יו"ר הכנסת אדלשטיין הסביר כי למשלחת שתי מטרות עיקריות: מתן תוקף להנצחת השואה ומאורעות אושוויץ- בירקנאו, לצד "קיום שיח עם בכירי ממשל מכל העולם לגבי מה ניתן לעשות כדי למנוע את הישנות השואה ברחבי העולם, ובמיוחד כנגד העם היהודי".

אדלשטיין הוסיף כי "האנטישמיות, ובאירופה בפרט, נמצאת בהיקפים שלא נראו מאז ימי השואה". תוך ציון "החשיבות והדחיפות" של המאבק העולמי באנטישמיות, מזהיר אדלשטיין כי "אל לנו להמתין עד שהרכבות ישובו למסילותיהם אל עבר אושוויץ".

מארגן האירוע והעומד מאחורי היוזמה הוא ג'וני דניאלס, עולה חדש מאנגליה, מייסד ומנכ"ל 'ממעמקים', עמותה העוסקת בשימור זכר השואה ו"חיבור ההיסטוריה היהודית אל העם היהודי ועתידו.

דניאלס אמר  לערוץ 7 כי "בכל שעה הולך לעולמו ניצול שואה בישראל ואנו קרבים ליום בו תאבד העדות ממקור ראשון. האחריות מוטלת על כתפינו, לא רק כיהודים וישראלים, אך כבני אנוש, ללמוד, לשהות במחיצת הניצולים ולהבין את מה שקרה בכדי להבטיח שההיסטוריה לא תישנה".