מנצורי בת"א
מנצורי בת"אדוברות שב"כ

האיראנים קושרים הבוקר (שני) בין פרסומה של פרשת מעצר המרגל האיראני ובין מאמציה של ישראל להביא לשינוי בעמדה הפייסנית של ארה"ב אל מול איראן.

העיתון "טהרן טיימס", המדווח על המעצר בישראל, טוען כי במהלך תעמולתי שנועד למנוע את ההתקרבות המתרחשת בימים אלו בין אירן למדינות המערב.

"ישראל עברה למצב של "בקרת נזקים" בעקבות ביקורו המוצלח של הנשיא רוחאני בארצות הברית", נכתב בעיתון. "הצעד הזה הוא המהלך הישראלי הראשון בניסיון למנוע הפשרה ביחסים בין אירן למערב, והוא לא מפתיע שכן ישראל ניסתה מאז ומתמיד לעשות דמוניזציה לאירן".

בהמשך הדברים נכתב כי הפרסום אודות המרגל לכאורה זכה לסיקור תקשורתי מועט במערב, מפני שלדבריהם פרשנים פוליטיים רבים ראו במעשה "מהלך זול" במטרה לחתור תחת מאמציו של רוחאני להראות את פניה האמיתיות של אירן בפני ארצות הברית.

אתמול פורסם, כי השב"כ ומשטרת ישראל עצרו בליל ה-11 בספטמבר אזרח בלגי בשם אלכס מנס, בעת שניסה לצאת מישראל, דרך נמל התעופה בן גוריון.

בחקירתו בשב"כ התברר, כי העצור-הבלגי, הוא גבר בן 55 ממוצא איראני ובעל אזרחות איראנית. שמו המקורי הוא עלי מנצורי והוא הגיע לישראל, בשליחותם של גורמי מודיעין איראנים לביצוע משימות שונות.